Fritz Lang : M (DVD)/ hvor er den på lager~
Fra : Peter Heide

Dato : 10-03-04 22:22

Undskyld at jeg bruger dkf til dette:

Hvor kan man købe Criterion´s udgave af Langs M
i kbhns-området ?

Skal bruge den til en fødselsdagsgave på fredag.

Fra : ML-78

Dato : 10-03-04 23:53

Peter Heide skrev:

> Hvor kan man købe Criterion´s udgave af Langs M
> i kbhns-området ?

Lad være! Køb hellere Eurekas udgave, da den er meget bedre:

http://207.136.67.23/film/dvdcompare/m.htm

De har den på lager hos Laserdisken (dog kun i Aalborg-afdelingen, men
du kan sikkert nå at få den tilsendt inden lørdag).

ML-78

Fra : ML-78

Dato : 10-03-04 23:59

ML-78 skrev:

> De har den på lager hos Laserdisken (dog kun i Aalborg-afdelingen, men
> du kan sikkert nå at få den tilsendt inden lørdag).

Øh, du sagde fredag. Så må du nok ud at lede efter den andetsteds

Eureka-udgaven er baseret på en nyere og langt bedre restaurering af
filmen. Et uddrag fra sammenligningen:
"In comparison to the October 6th, 2003 Eureka Region 2 disc release,
the Criterion shows a much poorer image quality, cropping, darker and
substantial damage marks, scratches and lines. I think the Criterion may
be zoomed in at times as the cropping is not consistent in many images."

ML-78

Fra : ML-78

Dato : 11-03-04 00:11

Det ser ud til at Axel Music har den i deres afdelinger i Scala og på
Hovedbanen:

http://www.axelmusic.dk/productDetails/5060000401714

Nu skal jeg nok lade være med at poste mere.

ML-78

Fra : Jens Thomsen

Dato : 11-03-04 08:07

Peter Heide wrote:
> Undskyld at jeg bruger dkf til dette:
>
> Hvor kan man købe Criterion´s udgave af Langs M
> i kbhns-området ?

Criterions udgave er ved at udgå, fordi der kommer en ny og bedre version
senere på året fra dem:

"Fritz Lang's M to be Re-Released in 2004

The original Criterion edition of Fritz Lang's groundbreaking suspense
masterwork M will be taken out of print on March 31 to make room for an all
new DVD edition of the film, slated for release late in 2004. The upcoming
re-release of M will feature a pristine transfer from newly restored film
elements, as well as a host of new special features. Keep an eye on this
space for more details in the coming months."

Fra http://www.criterionco.com/asp/

Den nuværende udgave har intet ekstramateriale og ser ikke særligt godt ud,
fordi den er baseret på en ældre, ukomplet restaurering. Jeg ville enten
vente eller også, som ML-78 foreslår, købe den engelske dvd. Den engelske er
en dobbelt-dvd med masser af extras, og så er den baseret på samme
restaurering som den kommende dvd fra Criterion. Jeg så den engelske dvd i
Axel Music i Frederiksbergcenteret igår. Jeg har den selv og kan varmt
anbefale den.

--
Jens Thomsen
"See you later, space cowboy..."

Fra : Kasper Bang

Dato : 11-03-04 09:49

Til dem der ikke har fredag som deadline, så kan den for tiden gafles
hos CD-wow til £9.99 før diverse rabatter:
http://kortlink.dk/2hs

MVH/Kasper Bang

Fra : Jan Andersen

Dato : 11-03-04 09:58

On 11 Mar 2004 00:48:59 -0800, johnnyhefty@hotmail.com (Kasper Bang)
wrote:

>Til dem der ikke har fredag som deadline, så kan den for tiden gafles
>hos CD-wow til £9.99 før diverse rabatter:
>http://kortlink.dk/2hs

Og har man ikke internationalt betalingskort, kan man stadig få den
hos dvdoo for kr.99 (Metropolis ligeså):
http://www.dvdoo.com/dvdoo/film.asp?Command=11662

--
Jan

Remove 'FOS' from emailaddress.

Fra : Morten DH

Dato : 11-03-04 12:05

"Kasper Bang" <johnnyhefty@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Til dem der ikke har fredag som deadline, så kan den for tiden gafles
> hos CD-wow til £9.99 før diverse rabatter:
> http://kortlink.dk/2hs

Nu du skriver "diverse rabatter" så blev jeg nysgerrig... jeg er helt grøn
CD-wow kunde og fik min første film igår, men kan jeg spare penge er der råd
til flere film jo

Fra : Peter Heide

Dato : 11-03-04 20:48

tak for hjælpen.

fik fat i den hos Axel Music på Vesterbrogade i kbhn.
Euruka-udgaven 2 DVD-set for 200 kr.

Fra : Kasper Bang

Dato : 12-03-04 09:01

"Morten DH" <morten@FJERNdrejoe.dk> wrote:
> Nu du skriver "diverse rabatter" så blev jeg nysgerrig... jeg er helt grøn
> CD-wow kunde og fik min første film igår, men kan jeg spare penge er der råd
> til flere film jo

Jeg vil anbefale dig at holde øje med Dansk Hjemmebioforum. F.eks. i
denne tråd bliver der jævnligt rapporteret om CD-wow rabatter:
http://www.danskhjemmebioforum.dk/phpBB2/viewtopic.php?t=6575
(kig på side 34)

MVH/Kasper Bang

Fra : Morten DH

Dato : 12-03-04 14:09

> Jeg vil anbefale dig at holde øje med Dansk Hjemmebioforum. F.eks. i
> denne tråd bliver der jævnligt rapporteret om CD-wow rabatter:
> [...]

Ha ha så sparede jeg lige et par pund

I øvrigt så har jeg nu meldt min til som kunde hos CD-wow... går udfra man
så får tilsendt den slags eller hvad? Og har i nogen erfaringer med de
"third parties" som for del i ens oplysninger? Blir man spammet totalt eller
hvordan?

Fra : Kasper Bang

Dato : 24-03-04 16:40

> [...]
> "third parties" som for del i ens oplysninger? Blir man spammet totalt eller

Undskyld det sene svar.

Der kommer et par reklamemails fra CD-wow og deres partnere i ny og
næ, men dem kan du afmelde dig. Du skal ikke regne med at få de helt
store vouchers tilsendt - hold øje med benævnte forum hos DAHF for at
holde dig opdateret på dem.

MVH/Kasper Bang