2 små tips...
Fra : Froggy

Dato : 10-03-04 20:43

Hi, hi, prøvede lige nogle ur-gamle funktioner -og opdagede, at de stadig
virker -dog på en ny måde...

Måske kan I også ha' glæde af dem:

news:// Hvis man f.eks. skriver:
news://news.tele.dk/dk.edb.internet.software.browser , så starter browseren
(uanset om det er Explorer eller Netscape) automatisk min OutlookExpress
op -og hopper direkte herind i gruppen.

mailto: virker også, hvis man ikke lige gider lukke Netscape eller Explorer
ned kan man bare skrive mailto:froggy@ofir.dk (som ikke virker p.t. da den
er overfyldt med spam) i adressefeltet i sit browserwindue.

Gruppe-kram til alle

fra Froggy

Fra : Nicky Precht

Dato : 10-03-04 22:50

Froggy wrote:
> Hi, hi, prøvede lige nogle ur-gamle funktioner -og opdagede, at de stadig
> virker -dog på en ny måde...

Der er endnu en ting, som virker.
about:

Her kan man skrive html kode. som fx.
about:<a href="http://neakd-gilrs/pron.jpg">pron

Så får man en næsten blank side. Der er kun et link, der hedder "pron".
nogen versioner af IE insisterer på at gemme billeder som .BMP
Det kan omgås på den måde.

/Nicky

Fra : Froggy

Dato : 11-03-04 14:49

"Nicky Precht" <nicky@anarki.dk> skrev i en meddelelse
(cut)
> [...]
>
> Så får man en næsten blank side. Der er kun et link, der hedder "pron".
> nogen versioner af IE insisterer på at gemme billeder som .BMP

Mener du at man kan skrive det direkte i browserens adressefelt? -for det
kan jeg ikke få til at virke...
-kan du evt. skrive et eksempel, der virker
-jeg har førsøgt på en af mine egne testsider -både alene og efter den
korrekte url
-men får fejlmelding hver gang... -prøv selv:
about:<a href="http://home.no/sjov/test/grfk/snoopy.jpg">snoopy

-eller mener du, at man skal lave en htm-fil med linien i?

I øvrigt virker det fint, at gemme de billeder, du nævner som .bmp -og så
omdøbe dem til .jpg i stifinder bagefter -eller bare selv skrive .jpg efter
filnavnet inden man trykker på "OK".
I mange tilfælde behøver du slet ikke selv aktivt gemme billeder - bare hent
dem i mappen "Temporary Internet Files" inden du sletter dem derfra.

Froggy

Fra : Peter Brodersen

Dato : 11-03-04 15:02

On Wed, 10 Mar 2004 22:50:08 +0100, Nicky Precht <nicky@anarki.dk>
wrote:

>Her kan man skrive html kode. som fx.
>about:<a href="http://neakd-gilrs/pron.jpg">pron

Det er vist blevet disabled i en god del browsere på grund af diverse
potentielle sikkerhedshuller og cross-scripting-stunts.

--
- Peter Brodersen

Ugens sprogtip: også (og ikke osse)

Fra : Froggy

Dato : 11-03-04 17:24

"Peter Brodersen" <usenet@ter.dk> skrev i en meddelelse

> Det er vist blevet disabled i en god del browsere på grund af diverse
> potentielle sikkerhedshuller og cross-scripting-stunts.

> [...]

Det er der nok en go' grund til...

Jeg har da stadigvæk mine gamle CD'er med:
Netscape til Windows 3.10 og Internet Explorer v.2.0 til Windows'95
tror oven i købet, at jeg har IE v.1.0b og Netscape v.? på floppy-diske
fra omkring 95-96.
-og mon ikke det er bedst, at de bare bliver liggende der... *GG*

Froggy