Trådløs netværk
Fra : JL med Liftmaster

Dato : 10-03-04 20:56

Jeg påtænker at sætte en PC'er op ude i garagen. Jeg vil bruge den til at
afspille musik. Jeg har lavet flere af mine cd'er om til MP3-filer.
Så tænkte jeg på at lave et trådløst netværk mellem to maskiner.
Har jeg så brug for et access-point. ?
Eller skal jeg bare have to trådløse netkort ?

Eller skulle jeg måske istedet for vælge en netadator til at sætte i
stikkontakten pga sikkerheden...

JL

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 10-03-04 21:01

"JL med Liftmaster" <J.LarsenNejtak@net.dialog.dk.NO> wrote:

>Jeg påtænker at sætte en PC'er op ude i garagen.

Hvis du kan undgå fugt er det en udmærket ide...

> [...]

>Har jeg så brug for et access-point. ?
>Eller skal jeg bare have to trådløse netkort ?

Træk for guds skyld et rigtigt netkabel, det er både bedre og billigere end trådløst net.

Hvis du absolut vil køre trådløs vil jeg af sikkerhedsmæssige (og tekniske !) årsager anbefale et access point plus trådløst
netkort.

Trådløs forbindelse mellem to trådløse netkort (adhoc mode) kan drille som ind i h....., du skal ikke regne med at det virker hvis
ikke du bruger samme netkort i begge ender....

<mlr>