Netværksadgangsproblemer
Fra : Onkel Ond

Dato : 10-03-04 19:40

Hej
Jeg har 2 maskiner i netværk, begge koblet til en linksys besfr41, som
igen er koblet til et Motorola SB5100, der igen er koblet til en 2Mbit
linje hos TDC Webspeed.
Maskine 1 kører XP pro, maskine 2 (bærbar) kører XP home.
Fra maskine 1 har jeg fuld adgang til maskine 2. Jeg kan hente filer,
overføre filer, sågar slette filer.
Fra maskine 2 kan jeg ikke engang "se" maskine 1, og endnu mindre hente
eller overføre filer.
Hvilken setting er det lige jeg har overset? Det ville jo være meget
dejligt om jeg kunne overføre filer mellem, og fra, begge maskiner, og
ikke kun fra den ene.

Mvh. Jakob

--
"Og hvis det er OT, så giv en venlig henvisning til rette sted,
istedet for at svinge det hellige sværd og starte en laaaang

Fra : Peter Dzougov

Dato : 13-03-04 21:46

Haft det samme problem, det hjalp da jeg fjernede Windows egen firewall.
Ved så til gengæld ikke hvordan den skal konfigureres så man deler mens den
er "på".

M.v.h.
Peter

Fra : Onkel Ond

Dato : 13-03-04 23:40

Peter Dzougov skrev bl.a.:
> Haft det samme problem, det hjalp da jeg fjernede Windows egen
> firewall. Ved så til gengæld ikke hvordan den skal konfigureres så
> man deler mens den er "på".

Men den er ikke slået til, hvilket er grunden til min frustration...
/Jakob