Hjælp til Abit NF7 søges. Plz Plz.
Fra : Lars Kim Pedersen

Dato : 10-03-04 17:16

Hej.
Jeg har anskaffet mig et bundkort af typen Abit NF7. Mit problem er at jeg
ikke kan få noget billede frem. Når jeg slutter MB til og tænder kommer der
ike noget billede på skærmen. Jeg har prøvet alt ( synes jeg ). Mit
grafikkort Ti4200 virker fint i mit gamle ECS. Jeg har tjekket alle
komponenter og de virker fint i min gamle computer. Er der nogle af jer
kloge mennesker der har en ide om hvad der kan være galt. Jeg har fået
ombyttet kortet en gang, men det har ikke løst problemet.
Mvh.
Lars Pedersen.

Fra : Leony

Dato : 10-03-04 17:25

In news:c2nf0t$167m$1@news.cybercity.dk,
Lars Kim Pedersen <larskim@email.dk> typed:

> [...]
> at jeg ikke kan få noget billede frem. Når jeg slutter MB til og
> tænder kommer der ike noget billede på skærmen. Jeg har prøvet alt (

Har du clearet CMOS?
Du finder en jumper på boardet som kan gøre dette (kig evt i manualen
hvis du ikke kan lokalisere den).

Skriv gerne lidt om hvad du har prøvet og om resultatet.
Der er ingen grund til at du får 50 svar med ting du allerede har
prøvet.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Lars Kim Pedersen

Dato : 10-03-04 17:34

Hej

Jeg har prøvet at cleare CMOS, uden resultat. Jeg har prøvet at skifte ram,
grafikkort, cpu, ja alt hvad man kan forestille sig. Supporten i butikken
kunne ikke hjælpe, andet end at foreslå det jeg allerede havde gjort. Det er
svært at gøre noget, når man ikke kan komme ind i Bios. Så jeg er simpelthen
blank. Men når man kigger på denne nyhedsgruppe, så er der da håb for at en
har en løsning.

mvh.

Fra : Lasse \(8900\)

Dato : 10-03-04 18:28

hej
bibber den ?? Havde samme problem med mit og alt det andet hardware virkede
på et andet bundkort. Jeg fandt så ud af at grafikkortet og bundkortet sad i
spænd i kabinettet. Jeg løsnede alle skruer og proppede det i igen og så
funkede skidtet.Har strammet dem igen men meget forsigtigt

/lasse

Fra : Martin Johansson

Dato : 10-03-04 18:54

"Lars Kim Pedersen" <larskim@email.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
simpelthen
> blank. Men når man kigger på denne nyhedsgruppe, så er der da håb for at

Hvis du måske har opgraderet processor mv. kan det være strømforsyningen der
er for lille.
Prøv med en større/bedre hvis du har mulighed for det.

Fra : Jimmy

Dato : 10-03-04 22:53

Prøv at samle det hele udenfor kabinettet, læg det på en papkasse på den
antistatiske pose, og se om det så ikke kan starte.
Jeg har flere gange været ude for et "dødt" bundkort, der livede op når det
kom ud af kabinettet.
Hvis det virker så prøv at klip den antistatiske pose til , så den passer
til kortet, og tape den fast under kortet og monter det igen ved at tvinge
skruerne igennem plasticposen.

V.H. Jimmy

Fra : Ukendt

Dato : 11-03-04 08:50

Jimmy wrote:
> [...]
> antistatiske pose, og se om det så ikke kan starte.
> Jeg har flere gange været ude for et "dødt" bundkort, der livede op når det

Det kan så skyldes, enten at bundkortet har brug for at der er
"stelforbindelse" ved et af skruehullerne, eller omvendt, at der ikke må
være "stelforbindelse".

Eventuelt kan man have sat en "hulskrue" for meget i bundpladen, således
at den har forbindelse til noget på undersiden af bundkortet, og derved
laver en kortslutning af et eller andet.
Hvis det sidstnævnte er tilfældet, så kan det have ødelagt noget permanent.

> Hvis det virker så prøv at klip den antistatiske pose til , så den passer
> til kortet, og tape den fast under kortet og monter det igen ved at tvinge
> skruerne igennem plasticposen.

Det er en dårlig idé, da det ikke nødvendigvis løser problemet med en
forbindelse til bundpladen, og fordi det varmeisolerer undersiden af
bundkortet, hvilket fører til (lidt) varmere komponenter på det.

Fra : Martin Johansson

Dato : 11-03-04 15:03

"Jimmy" <jimpeter@stofanet.dk.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> til kortet, og tape den fast under kortet og monter det igen ved at tvinge

Mit system er såmænd samlet og kører ganske upåklageligt, endda med netop et
NF7-S.
Det er altså ikke mig der spørger, det er Lars Kim Pedersen.

Det vil også være en fordel at du svarer under spørgsmålet.
Det er jo ikke Jeopardy.

Fra : kenzo

Dato : 10-03-04 23:21

har du tjekket om dine ram sidder ordenligt i ?
Bibber når du starter ?

Fra : Lars Kim Pedersen

Dato : 11-03-04 15:37

Tak til alle der har svaret..

Jeg har prøvet at hale kortet ud af kabinettet, uden resultat.
Der er ingen bib når jeg starter op. Hvad kan det skyldes? Iøvrigt har jeg
en spritny PCU på 360W så det kan heller ikke være den.
Men det kan være at der er et clue i det manglende bib når den starter op.
Hvad betyder det?

Fra : Martin Johansson

Dato : 11-03-04 16:10

> [...]
> en spritny PCU på 360W så det kan heller ikke være den.
> Men det kan være at der er et clue i det manglende bib når den starter op.

Har du mulighed for at prøve med en anden strømforsyning?

P.S Prøv desuden at undgå at top-poste.

Fra : Mathias Christensen

Dato : 16-03-04 02:28

> [...]
> kloge mennesker der har en ide om hvad der kan være galt. Jeg har fået
> ombyttet kortet en gang, men det har ikke løst problemet.

Har du prøvet at tilslutte både det almindelige strømstik på bundkortet og
samtidigt det strømstik med 4 ben (det såkaldte P4 stik.). Jeg ved ikke om
det er nødvendigt på dette board, men jeg havde samme problem på mit Asus
K8V Deluxe og fik problemet løst på denne måde.

Mvh
Mathias

Fra : Martin Johansson

Dato : 16-03-04 17:32

"Mathias Christensen" <mathiasx@edbx.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> det er nødvendigt på dette board, men jeg havde samme problem på mit Asus
> K8V Deluxe og fik problemet løst på denne måde.

Jeg kan da lige tilføje at jeg kørte uden det stik i et stykke tid.
Det gav ikke anledning til større problemer, jeg havde da billede og det
hele.

Den var dog ustabil grundet en for lille PSU, men det er en anden snak.