Lydproblem BF1942
Fra : Tom Hansen

Dato : 10-03-04 16:16

Hej
Efter jeg har skiftet bundkort til asus a7n8x-x med onboard lyd samt
nyinstall. af winXP er der noget galt med bf1942. Lyden i windows er ok,
mp3, waw osv og 'orkester' musikken i starten af spillet er også god nok,
men inde i spillet er skud, bomber, kommandoer osv. i 3x tempo? Kommandoer
lyder feks. som musestemme og skudsalver går alt for hurtigt. Hvad kan der
mon være galt? Håber nogle kan hjælpe, på forhånd tak.

Mvh Tom

Fra : Brian Lund

Dato : 10-03-04 16:40

> [...]
> lyder feks. som musestemme og skudsalver går alt for hurtigt. Hvad kan der
> mon være galt? Håber nogle kan hjælpe, på forhånd tak.

Kan huske en af mine venner havde det samme problem, det var dog med en
tidligere version af BF1942...

Jeg mener det blev ordnet i en opdatering til spillet, har du opdateret?

Brian

Fra : Erik

Dato : 10-03-04 19:31

"Tom Hansen" <tomcathansen@mail_removethis_.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> lyder feks. som musestemme og skudsalver går alt for hurtigt. Hvad kan der
> mon være galt? Håber nogle kan hjælpe, på forhånd tak.

BF1942's lydengine er desværre en gang rådden mug.
Der er _mange_ som har diverse lydproblemer med dette spil.

Der er en soundguide på spillets hjemmeside,
med settings til de mest udbredte lydchips:
http://www.eagames.com/official/battlefield/1942/us/editorial/community_message_16.jsp

Hvis dette ikke hjælper kan du muligvis have pci-latency problemer,
mere info og tips her:
http://www.geocities.com/phileosophos/tech/pcilatency.html

--
Erik

Fra : Mig

Dato : 10-03-04 21:06

> [...]
> lyder feks. som musestemme og skudsalver går alt for hurtigt. Hvad kan der
> mon være galt? Håber nogle kan hjælpe, på forhånd tak.

hent de nyeste bundkort/ onboard lyddrivere ....havde samme problem med et
AC97 onboard hvor kun bundkortdrivere var installeret...efter en
installation af deciderede lyddrivere var Mickey Mouse væk...

Fra : Tom Hansen

Dato : 15-03-04 18:50

Mange tak for svarene. Jeg har installeret drivere (ej ac97) til
'soundforce' chippen på bundkortet som fulgte med men jeg prøver de nyeste
hvis der findes nyere, selvom al andet lyd er ok i windows. Jeg opdaterede
til bf ver. 1,6 og lyden blev ok men nu er der ged i grafikken i
introbilledet og jeg kan se skærmen ligner den er interlaced i menuen og hz
er også underlig. Inde i spillet er grafikken fin nok, men når jeg ikke at
finde feks. servere hurtigt nok og gå ind i spillet, chasher den eller
skriver map not found?. Jeg bruger et radeon 9600se, men jeg mistænker lidt
den downloadede update for at være 'bad' da hdd slukkede under kopiering og
startede op igen og fuldendte updaten, selvom den siger ok for den når den
checker filen under udpakning, men jeg må prøve en ny download ellers bliver
det win98 igen. Jeg har lige købt spillet så det skal jo helst virke

Mvh Tom

Fra : Aardvark

Dato : 10-03-04 21:04

"Tom Hansen" <tomcathansen@mail_removethis_.dk> wrote in

> [...]
> tempo? Kommandoer lyder feks. som musestemme og skudsalver går alt for
> hurtigt. Hvad kan der mon være galt? Håber nogle kan hjælpe, på

Havde samme problem førhen (pre ver. 1.2 af BF).
Eneste der hjalp var at sætte Lyd kvalitet til HIGH så hut jeg visker...

/Aard