Gulvets bæreevne ?
Fra : RuneR

Dato : 10-03-04 15:48

Hejsa

Jeg er ved at varme op til et 325L akvarium i min lejlighed som supplement
til mit 180L

Men vil selvfølgelig sikre mig gulvets bæreevne er tilstrækkelig. Hvordan
vil i checke det ? Planen er at det skal stå på af en indervæg nu, da der er
mest plads der. Ejendomen er fra 1906, men gammelt plankegulv på strøer går
jeg ud fra. Jeg har 2 sømrækker under der hvor planen er det skal stå vel og
mærke på langs. Gulvet knirker i området, og det kan jo godt gynge lidt
sådan et gammelt gulv. Hvad har i af erfaringer ?

--

MVH Rune Rohleder
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/Rune_Rohleder

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 10-03-04 17:36

RuneR wrote:
> [...]
> mærke på langs. Gulvet knirker i området, og det kan jo godt gynge lidt
> sådan et gammelt gulv. Hvad har i af erfaringer ?

Det skal sikkert nok holde, men den der vippen har jeg det personligt
ikke godt med.

Saml nogle af de "buttede" MCere fra klubben på dét sted hvor akvariet
skal stå og imens I drikker en pils så hopper I lige lidt op og ned. På
den måde kan man forsøge at danne sig et indtryk af hvordan gulvet er.

--
Mvh. / Best regards,
Steen Suder      <http://www.suder.dk/>

Fra : Morten Guldager

Dato : 10-03-04 19:59

Wed, 10 Mar 2004 at 16:36 GMT Steen Suder, privat wrote

> Saml nogle af de "buttede" MCere fra klubben på dét sted hvor akvariet
> skal stå og imens I drikker en pils så hopper I lige lidt op og ned. På
> den måde kan man forsøge at danne sig et indtryk af hvordan gulvet er.

God plan, kræver dog at man er på nogenlunde god fod med de lokale MC'ere.

"Bad standing" er nok uhensigtsmæssigt når det nu netop handler om at stå.

Jeg vil der imod anbefale en magisk blyant og et håndtegnet næsehorn på det
gule tapet. Det vil helt sikkert også kunne give et fingerpeg om gulvets
beskaffenhed

/Morten

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 10-03-04 20:07

Morten Guldager wrote:
> Wed, 10 Mar 2004 at 16:36 GMT Steen Suder, privat wrote

> God plan, kræver dog at man er på nogenlunde god fod med de lokale MC'ere.

Jeg hæftede mig ved Runes signatur og mente der var en chance

> "Bad standing" er nok uhensigtsmæssigt når det nu netop handler om at stå.

Warum den dass?

> Jeg vil der imod anbefale en magisk blyant og et håndtegnet næsehorn på det
> gule tapet. Det vil helt sikkert også kunne give et fingerpeg om gulvets
> beskaffenhed

Hvis den vender rigtigt, that is.

Fra : RuneR

Dato : 11-03-04 08:46

Morten Guldager wrote:
> Wed, 10 Mar 2004 at 16:36 GMT Steen Suder, privat wrote

> God plan, kræver dog at man er på nogenlunde god fod med de lokale
> MC'ere.

Hehe, MC folk er de mest stille og rolige mennesker.

> [...]
>
> Jeg vil der imod anbefale en magisk blyant og et håndtegnet næsehorn
> på det gule tapet. Det vil helt sikkert også kunne give et fingerpeg

Se det var måske en idé, hvor køber man sådan en blyant, hmm mon det vil
virke uden det gule tapet ?

Fra : RuneR

Dato : 11-03-04 08:43

Steen Suder, privat wrote:

> Det skal sikkert nok holde, men den der vippen har jeg det personligt
> ikke godt med.

Det er ikke en vippen, nok mere en fornemmelse af rystelser og en let
krusning på vandoverfladen, planen er at det skal stå på et dertil indrette
akvariebord (effektline) Måske en plade som ved vores brændeovn nedenunder.
Hvor får man mon fat i sådan en i storkøbenhavn ?

> Saml nogle af de "buttede" MCere fra klubben på dét sted hvor akvariet
> skal stå og imens I drikker en pils så hopper I lige lidt op og ned.
> På den måde kan man forsøge at danne sig et indtryk af hvordan gulvet er.

Hehe, god idé nu er jeg altså ikke i en klub. Og har ikke nogen mc for tiden
men jeg er vist blevet enig om at det kan holde i forvejen står der en
gammel kommode som vejer godt til incl indholdet som består af bøger og
DVD'er måske ikke lige 400. Men det giver da en idé.

Fra : Thomas Fischer

Dato : 11-03-04 10:32

Stil akvariet på en træ eller metal plade der så vil fordele trykket mere
jævnt ud over gulvet.