Overføre data mellem to DOS computere
Fra : Gitte Nielsen

Dato : 10-03-04 14:24

Hej

Jeg er i mit firma kommet i den situation at jeg skal overføre data
mellem to computere som kun har dos installeret (intet windows eller
lign)
Det er ældre computere fra midt i 90érne.

Findes der et program som kan overføre hele eller dele af harddisken
på den ene pc til den anden?

Hvordan forbindes kabler imellem de to computere.

Håber der er nogle som kan hjælpe mig.

Mvh
Gitte

Fra : Kim

Dato : 10-03-04 15:11

Fast Lynx : http://support.ci.kk.dk/utilities_diverse.html

>Hvordan forbindes kabler imellem de to computere.

Enten via seriel port ( kræver et null-modem kabel )
eller
via parallel port ( kræver et Interlink / Fastlynx kabel )

--
Kim

Fra : Ukendt

Dato : 10-03-04 15:40

Hej
Det er meget lettere hurtigere
Pille hd du skal bruge data fra
Over i den anden maskine som sec master = et andet kabel
Ind i bios
Dektkt hd
Så kan du xcopy
d:\ xcopy d:\/s/u c:\
eller bare spille de data prg du vil have over
Jørgen
FX er laaaaangsom

Fra : Anders Hansen

Dato : 10-03-04 15:11

Der findes et program der hedder Fastlinx mener jeg. Det kan overfører via
parrael-kabel.

Mvh

Anders Hansen

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 10-03-04 15:31

Gitte Nielsen skrev i sit indlæg på usenet:
> Jeg er i mit firma kommet i den situation at jeg skal overføre data
> mellem to computere som kun har dos installeret (intet windows eller
> lign)

Hvis I har "gode gamle" Norton Commander på disse PC'er, så er der indbygget
en mulighed for at koble to PC'er sammen via et nul-moden (serielt kabel).

> Hvordan forbindes kabler imellem de to computere.

Nulmodem'et (det er bare et kabel med et stik i hver ende) sættes i
seriel-portene på de to PC'er.

--
Mvh Jan Vestergaard, Kildedalen 27, 3400 Hillerød
Mail: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 10-03-04 17:53

"Gitte Nielsen" <kontormusen@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:5576b99e.0403100523.5d917ba5@posting.google.com...
> [...]
> på den ene pc til den anden?
>
> Hvordan forbindes kabler imellem de to computere.

Som andre har foreslået kan man benytte et parallel-kabel eller et serielt kabel og så noget sw,
f.eks. FastLynx eller Norton Commander.

Man kan dog også benytte MS Interlnk/Intersvr som benytter samme kabel som FL.
Interlnk/Intersvr medfølger MS-DOS 6.0, 6.2, 6.22 og den oprindelige Windows 95 (ikke OSR2).

En tredie mulighed er to netkort med DOS drivere, det understøtter FastLynx direkte og er meget hurtigere.

Eller som det også foreslås, flyt den ene HDD over til den anden PC og Copy/Xcopy.

--
Mvh Bjarne duelund@danbbs.dk
http://www.danbbs.dk/~duelund/pcinfo/