Bundkort til SD RAM
Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 10-03-04 00:52

Kan man stadig få bundkort til SD RAM ?

ECS plejer at have, men de synes også på vej ud af markedet.

Jeg skal bruge et til en XP2200+ og PC133 (2x512 MB) - det må ikke være
miniATX

Nogen der kender et - jeg kan ikke få edbpriser.dk til at sortere efter de
kriterie.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd/index.asp

- hvor meget porto skal der på en brevdue ?

Fra : Jesper

Dato : 10-03-04 07:53

Hej Michael

Jeg stod for et par måneder i samme situation som dig - jeg ledte og ledte,
men forgæves. Det endte med at jeg fandt et demo bundkort hos en
edb-forretning (men det tog meget lang tid). Så mit svar er - du skal nok
ikke regne med at finde et bundkort til sdram, men hvis du vil lede så skal
du enten til udlandet, eller være lige så heldig som mig (at finde det i
"baglokalet" af en edb-butik).

Mvh

Jesper

Fra : JK

Dato : 10-03-04 08:54

On Wed, 10 Mar 2004 00:51:39 +0100, "Michael Lund Sørensen"
<laeses-ikke@gromit.dk> wrote:

> [...]
>miniATX
>
>Nogen der kender et - jeg kan ikke få edbpriser.dk til at sortere efter de

Det kan du bedst få brugt

gruppen: dk.marked.privat.edb.intern

skriv:

K: bundkort socketA sdram til xp2200+, ikke mATX

mvh

John

Fra : reno

Dato : 10-03-04 13:36

hvad med soltek 75kav

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 10-03-04 18:28

Michael Lund Sørensen skrev:
[SNIP]
> jeg kan ikke få edbpriser.dk til at sortere
> efter de kriterie.

Du navigerer hen til hardware -> bundkort på edbpriser.dk
Klikker på avanceret søgning (rød skrift).
Vælger "Processorer" -> Socket A.
Vælger "Vælg Ram-hastighed understøttet" -> PC133
Klikker på "Min" lige til venstre på PC133, den bliver til max og endnu et
klik får den til at skifte til "lig".
Så trykker du søg og du skal finde!

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 10-03-04 18:56

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 10-03-04 19:26

"Jeppe Seidelin Dam" <jeppedam@mailme.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Det er godt nok dyrt! Det blev solgt for 300 kr. hos andre forhandlere ind
til for nylig.
Prøv hos www.lfcomputer.dk
Han har haft dem til 369 kr. + pp.
Sidst jeg talte med ham, var han ved at nå bunden, og de fåes vist ikke
mere, men de står stadig på hans hjemmeside.

Kurt

Fra : Brian Lund

Dato : 10-03-04 19:50

> Det er godt nok dyrt! Det blev solgt for 300 kr. hos andre forhandlere ind
> til for nylig.

349, dyrt???

> Prøv hos www.lfcomputer.dk
> Han har haft dem til 369 kr. + pp.

349, dyrt???

> Sidst jeg talte med ham, var han ved at nå bunden, og de fåes vist ikke
> mere, men de står stadig på hans hjemmeside.

Nej de er nok udgået af produktion, men der er også andre kort der kan tage
SD-RAM, i samme prisleje :)

Brian

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 10-03-04 20:59

"Brian Lund" <geronimo@-ABCDE-mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse

> 349, dyrt???

Ja, 699 kr. Den øverste kan ikke bruges til så meget, eftersom de ikke har
dem på lager. Hvis du går ind på deres hjemmeside vil du se, at det er
ombytningsboard de har haft uden manualer og drivere. Så de skal åbenbart
først have nogen at bytte med, før de får nogen på lager igen.

Kurt

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 10-03-04 22:32

Jeppe Seidelin Dam skrev :
> [...]

Men det er så ikke på lager og efter hvad jeg har forstået heller ikke hos
grossisten (Morgan Computer).
Og så er det sådan et jeg lige har brændt af

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 10-03-04 22:30

Jeppe Seidelin Dam skrev :
> [...]
> Vælger "Vælg Ram-hastighed understøttet" -> PC133
> Klikker på "Min" lige til venstre på PC133, den bliver til max og endnu et

Fornemt!

Jeg havde prøvet og fik en masse DDR ram bundkort Men jeg havde ikke sat
PC133 som max.
Tak for hjælpen!