Asus A7N8X Deluxe med CPU problem
Fra : Johnny

Dato : 09-03-04 20:55

Min søn har ovennævnte bundkort med en Amd Athlon T.bred XP 2600+/333.
Fra nyt kørte det uproblematisk, men pludselig vil det kun køre med fsb 100
x 12.5 og ikke
som det burde med 166 x 12.5. Når jeg ser på ASUS hjemmeside er mobo
indstillet korrekt. Jeg har prøve at flashe med sidste nye bios ver. C1007
(mobo har pcb ver 2.0)
og cleared cmos i forlængelse heraf.

Jeg har kontrolleret jumperen der på mobo reguler fsb, den sidder rigtigt
som 133, 266, 400.

Det virker som om at indstillingerne for CPU External Freq. og Multiplier i
bios ikke virker rigtigt.

CPU autodetectes som 100Mhz som skulle være 166, og multiplier som 12.5
gange hvilket er rigtigt. Sætter jeg cpu freq op til 166 Mhz vil maskine
ikke starte.

Det er lidt generende for sønnike at køre med en hastighed på 1250 mhz når
han skulle køre med 2600 (2063) mhz.

Bud på hvor fejlen kan ligge modtages med tak.

Mvh
Johnny

Fra : Mikkel Gottlieb

Dato : 09-03-04 21:44

"Johnny" <dko12310c@post.cybercity.dk> wrote in message

> Det virker som om at indstillingerne for CPU External Freq. og
Multiplier i
> bios ikke virker rigtigt.

Mit kort af samme type er MEGET pernitten med præcis de indstillinger ..
tog mig pænt lang tid at finde nogle settings hvor den ikke: enten slet
ikke startede eller hvor den genstartede random

> [...]
12.5
> gange hvilket er rigtigt. Sætter jeg cpu freq op til 166 Mhz vil

Min autodetecter også til 1533 Mhz selvom det er en XP1800 + (ved godt
den kører 1533 men hvis jeg selv sætter indstillingerne skriver den
XP1800 + og ikke 1533 Mhz)

> Det er lidt generende for sønnike at køre med en hastighed på 1250 mhz
når
> han skulle køre med 2600 (2063) mhz.

Klart nok

> Bud på hvor fejlen kan ligge modtages med tak.

Nøøh ikke andet end at den er underlig og at du nok er nødt til at lege
dig frem til de indstillinger der virker.

Mikkel

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 10-03-04 19:01

Johnny wrote:
> CPU autodetectes som 100Mhz som skulle være 166,
> og multiplier som 12.5 gange hvilket er rigtigt.
> Sætter jeg cpu freq op til 166 Mhz vil maskine ikke starte.

Hvordan med RAM indstillingerne, piller du ved dem
også?
Hvor hurtige er rammene?
- De kan evt. testes med www.memtest86.com

--