nyt glas i akvarium
Fra : Per Arleth

Dato : 09-03-04 15:47

Mit gamle akvarium er begyndt at lække og giver "saltaflejring" ud gennem
kittet.

Kan jeg selv sætte nyt glas i? - og hvordan? Akvariet er af rustfrit
stål og h x l x b= 47/60/31 cm.

Er det rigtigt, at jeg også burde have glas i bunden? Det har der aldrig
været før.

Hvor får jeg den nødvendige viden?

Hvad vil ca.-prisen være, hvis en glarmester skal gøre det?

Og hvad med fiskene og planter imens?

PAR

Fra : Per W.

Dato : 09-03-04 16:07

"Per Arleth" <parleth@get2net.dk> skrev i melding
> Mit gamle akvarium er begyndt at lække og giver "saltaflejring" ud gennem
> kittet.
>
> Kan jeg selv sætte nyt glas i? - og hvordan? Akvariet er af rustfrit
> stål og h x l x b= 47/60/31 cm.

Du trenger ikke å bytte glass, du trenger å bytte silikonfugene (ikke
kittet).

> Er det rigtigt, at jeg også burde have glas i bunden? Det har der aldrig
> været før.

Du trenger ikke det, det er egentlig bare en uting. Veldig ofte så sprekker
bunnglasset, derfor er det mye bedre å ha stål som du har.

> Hvor får jeg den nødvendige viden?

Her på news

> Hvad vil ca.-prisen være, hvis en glarmester skal gøre det?

DYRT.

> Og hvad med fiskene og planter imens?

Fisk og salat til middag

/Per W.