Opdatere BIOS
Fra : Erik Kirkeby Rasmuss~

Dato : 09-03-04 15:43

Jeg ved ikke om det er den rigtige gruppe, men jeg prøver.
Når jeg kører test på Si Sandra får jeg gang på gang at vide, at jeg skal
opgradere BIOS. - Hvordan gør jeg det i praksis??
Processoren er en AMD Athlon XP 1700+. - BIOS er Megatrends inc. 062710,
version 1.00 AMI.
Bundkortet er Gigabyte KM133 7ZMMH.
En ting er at hente opgraderingen hjem fra hjemmesiden og gemme den på
harddisken, men hvordan får jeg opgraderingen ind i selve "hjertet"?

Mvh
Erik

---

Fra : Henrik Sahl

Dato : 09-03-04 15:51

"Erik Kirkeby Rasmussen" <erkirkeby@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> En ting er at hente opgraderingen hjem fra hjemmesiden og gemme den på
> harddisken, men hvordan får jeg opgraderingen ind i selve "hjertet"?

http://tw.giga-byte.com/MotherBoard/Support/BIOS/HowToReflash/HowToReflash_1.htm

Mvh
Henrik

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 09-03-04 22:47

Det skriver SiSoft Sandra næsten altid.
Det afgørende for, om man opgraderer bios eller ej, vil normalt være/bør
være, at det skal rette nogle fejl man har, eller skal kunne nogen ting, som
det ikke kan nu, men som man har brug for.
Hvis man ingen problemer har, er der ingen grund til opdatering og løbe
risikoen for, at noget går galt under opdateringen.

Kurt

Fra : Erik Kirkeby Rasmuss~

Dato : 10-03-04 00:50

Tak til Henrik for adressen. - Opdatering af BIOS er gennemført uden
problemer, og jeg synes, at computeren efterfølgende er blevet hurtigere,
omend den stadig er en langsom starter - ca. 3 minutter.

Mvh
Erik

---

Fra : Henrik Sahl

Dato : 13-03-04 00:53

> [...]
> problemer, og jeg synes, at computeren efterfølgende er blevet hurtigere,
> omend den stadig er en langsom starter - ca. 3 minutter.

Det var lidt af en opstart, måske skulle du overveje at lege med format c:
og geninstallere dit OS.

Mvh
Henrik

Fra : Erik Kirkeby Rasmuss~

Dato : 13-03-04 11:11

> [...]
> omend den stadig er en langsom starter - ca. 3 minutter.

Det var lidt af en opstart, måske skulle du overveje at lege med format c:

Hej Henrik - du har været længe oppe!!
Jeg forstår ikke helt hvad du mener. - Kan du ikke oversætte??
Et andet problem der er opstået efter opdateringen er, at standbyfunktionen
ikke virker mere. - Den klokker ikke ned, men står blot og kører med lukket
skærm. - Har du også et bud på dette, da jeg på grund af den langsommelige
start har brugt standbyfunktionen temmelig meget.

Mvh
Erik

---