Dvdzone vs. Digitarian
Fra : Zif

Dato : 09-03-04 14:51

Hej gruppe

Nu har jeg været tilmeldt dvdzone i snart 2 uger, og det er endnu
kun lykkedes mig at få 4 dvdfilm, selvom jeg har sendt filmene tilbage
samme dag, som jeg har modtaget dem.

Hvis jeg f.eks. sender filmene onsdag, modtager de dem først næste onsdag,
det kan da ikke være rigtigt, det kan ikke være Post Danmark, et brev skulle
da ikke gerne være mere end 2 dage om at nå frem. Når de så endelig sender
filmene, så går der maks 1-2 dage, så det må da være hos dvdzone den er helt
galt, de må have et meget langtsomt modtagersystem.

Andre der har oplevet så lange leveringstider hos Dvdzone, det kan jo
absolut ikke
betale sig, hvis man ikke når at modtage mere end 6-8 film om måneden.

Derimod hos Digitarian virker det ret godt. Jeg tilmeldte mig fredag, havde
de første
2 film om Lørdagen, sendte filmene tilbage om søndagen, og idag har de
skrevet at
de har modtaget og sender 2 nye film, det er da sådan det skal være.

Hvordan er jeres opfattelse af de 2 selskaber?

Zif

Fra : ib

Dato : 09-03-04 15:05

> [...]
> skrevet at
> de har modtaget og sender 2 nye film, det er da sådan det skal være.

Har kun erfaring med digitarian, og det e rkun ca. 1 md., men sender jeg
inden postkassen bliver tømt er den som regel registreret hos dem næste
morgen og om eftermiddagen sender de en ny jeg så har næste dag. 2 gange har
jeg været ude for at der gik en dag mere end forventet, men det kan jo
skyldes Post DK. Så jeg er godt tilfreds. Har nu en ønskeliste på omkring
150 film, så der går et stykke tid før jeg løber tør for ideer )

Fra : Mads Jakobsen

Dato : 09-03-04 16:37

> Har kun erfaring med digitarian, og det e rkun ca. 1 md., men sender jeg
> inden postkassen bliver tømt er den som regel registreret hos dem næste
> morgen og om eftermiddagen sender de en ny jeg så har næste dag.

Jeg har kun oplevet, at der går 2-3 dage, før mine film bliver registreret.
Det er nu sket 5 gange hos Digitarian. Jeg hælder mest til, at det er
sløvhed hos udlejeren, og ikke hos PostDK.

Mvh.

Mads

---

Fra : Martin Møller

Dato : 09-03-04 18:27

Mads Jakobsen wrote:

> Jeg har kun oplevet, at der går 2-3 dage, før mine film bliver
> registreret. Det er nu sket 5 gange hos Digitarian. Jeg hælder mest
> til, at det er sløvhed hos udlejeren, og ikke hos PostDK.

Det hælder jeg også til. Især hvis man har en meget høj udlejningsprocent og
man er ved at blive en dårlig forretning for dem fordi man når at sende
filmene tilbage samme dag som man har set dem. Så går man jo pludselig hen
og bliver for dyr for dem i portoudgifter.

Hvis en filmpakke så bliver væk hos Postdanmark, bliver man så straffet som
kunde ved at de så ikke sender nogen film frem før filmene er dukket op
igen? Så er 200 kr. om måneden pludselig meget dyrt for at leje film.
--
/Martin Møller

- Ved svar via email - fjern SPAMFILTER i emailadressen.

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 09-03-04 15:37

"Zif" <peter.hedegaard@NOSPAMemail.dk> skrev:

> Andre der har oplevet så lange leveringstider hos Dvdzone, det kan
> jo absolut ikke
> betale sig, hvis man ikke når at modtage mere end 6-8 film om
> måneden.

DVDZone har flere gange givet PostDK skylden. De har undskyldt sig med,
at der har været omlægninger hos PostDK i København. Det sidstnævnte er
da også meget muligt (selvom jeg dog ikke har hørt om det), men med A-
breve er der dag til dag levering uanset eventuelle omlægninger. Så
undskyldningen er altså lodret løgn.

Prøv i øvrigt at læs nedenstående for et bud på, hvorfor der ikke
sendes film samme dag som de modtages:
http://politiken.dk/VisArtikel.sasp?PageID=309266

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Zeki

Dato : 09-03-04 16:24

Jeg sendte ligeledes mine film tilbage til Dvdzone sidste onsdag. Nu her
seks dage senere har de stadig ikke modtaget dem! Og det er langt fra første
gang at dette er sket (har været medlem i 2 måneder).

Den der undskyldning/forklaring med at det er Postdanmark ved jeg ikke lige
om holder. His digitarian og lejdvdfilm.dk foregår det stort set altid fra
dag til dag.

Underligt at det kan tage længere tid for at brev at nå fra København til
Jylland, end det kan for en pakke at nå fra Texas til København.

Gad vide om filmene rent faktisk bliver modtaget hos dem dagen efter eller
to dage senere, og så fluks lejet videre ud, mens de sætter én på stand-by i
en uge?

mvh Zeki

Fra : Zeki

Dato : 09-03-04 16:27

Hmm...pudsigt. Har just lige modtaget en bekræftelsesmail på at de har fået
DVD'erne retur.

Det kan åbenbart betale sig at brokke sig på deres kundeservice-formular,
for det er da første gang nogensinde, at de får filmene tilbage så sent på
dagen.

mvh Zeki

Fra : LA2

Dato : 09-03-04 19:07

"Zif" <peter.hedegaard@NOSPAMemail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej gruppe

> Zif

Jeg er tilmeldt Digitarian, og jeg fornyer ikke mit medlemskab når det
udløber her om fem dage.
De er ufatteligt langsomme. Det begyndte ellers godt, med gamle film. Da jeg
ændrede min ønskeliste til nyere film, stadig over 20 film på listen, tog
det pludseligt 3-7 dage før de modtog de film jeg sendte tilbage. De film
som de så sendte var 3-4 dage om at nå frem. Tror næsten de har en aftale
med Post DK om at postbudene gerne må se filmene før de afleverer dem
LA2

Fra : ThomasS

Dato : 10-03-04 15:28

"LA2" <bovltour_@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> som de så sendte var 3-4 dage om at nå frem. Tror næsten de har en aftale
> med Post DK om at postbudene gerne må se filmene før de afleverer dem

Tja, de nyere film må jo godt være dyre i indkøb end lidt ændre titler... Så
det er jo klart at de snøler med de nye film...
Fuskere!!!

/ThomasS