Skræmte fisk
Fra : Per H

Dato : 09-03-04 13:30

Mine fisk bliver meget forskrækket/ skræmt hvis jeg går forbi
akvariet, eller løfter armen, omkring det. Det er noget der er blevet
værre på det sidste. Hvad kan det skyldes

Vh Per
MVH Per Hansen

Nettelefon skype "wilken3100"

Medlem af http://www.dkcampingclub.dk/

icq 8212837

Fra : Plesner

Dato : 09-03-04 14:20

> Mine fisk bliver meget forskrækket/ skræmt hvis jeg går forbi
> akvariet, eller løfter armen, omkring det. Det er noget der er blevet
> værre på det sidste. Hvad kan det skyldes

Nu skriver du ikke, hvilke fisk det drejer sig om. Nogle arter har nemmere
ved at blive skræmt end andre. En anden mulighed er, at der ikke er
gemmesteder nok, så fiskene ikke føler sig trygge nok. Sidst men ikke
mindst har jeg set lignende adfærd i et akvarie med svagt lys over, som
stod placeret i et meget lyst lokale. Jeg tror simpelthen, at fiskene havde
for nemt ved at se, hvad der foregik udenfor akvariet, men det er helt og
aldeles spekulation fra min side.

plesner

Fra : Aardvark

Dato : 10-03-04 20:55

Per H <phbyg@privat.dk> wrote in

> [...]
> akvariet, eller løfter armen, omkring det. Det er noget der er blevet
> værre på det sidste. Hvad kan det skyldes

Har visse fisk i nogle af mine akvarier der reagerer ligedan, men i mit
660 liter, hvor ungerne render foran hele tiden, der er fiskene aldeles
ligeglade med nogetsomhelst...tror det er et spørgsmål om vane...at de
skal vænne sig til at bevægelse ikke = fare.

/Aard