Batteri ?
Fra : Ukendt

Dato : 09-03-04 12:55

Er der nogen der kan fortælle mig hvor lang levetid et batteri har.Jeg har
aldrig skiftet det ud.Mobilen er over 2 år gammel.Den står altid på Stand
By.Den slukker lynhurtig,når jeg taler i den.
Ville det være en god ide,at købe et nyt batteri ?
Venlig hilsen
AM

Fra : Nic

Dato : 09-03-04 13:03

> By.Den slukker lynhurtig,når jeg taler i den.
> Ville det være en god ide,at købe et nyt batteri ?

Ja :)

Og det er også en god ide at købe en oplader der aflader batteriet
hver gang.

Sådan en har jeg, smat 2 batterier jeg skifter mellem.

Det ene batteri nærmer sig de 3 år, og det virker som var det købt
igår.

Fra : Ukendt

Dato : 09-03-04 13:33

..

> [...]
>
> Sådan en har jeg, smat 2 batterier jeg skifter mellem.
>
> Det ene batteri nærmer sig de 3 år, og det virker som var det købt

Jeg siger mange tak for det hurtige svar.Jeg vil straks følge dit råd

Hilsen
Anne

Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 09-03-04 19:40

On Tue, 9 Mar 2004 13:03:10 +0100, Nic <emailxyznifo@tiscali.dk> wrote:

> Og det er også en god ide at købe en oplader der aflader batteriet
> hver gang.

Det kommer nu an på hvilken batteritype man bruger. Bruger man f.eks.
Li-ION-batterier så er resultaterne til at overse. De har nemlig ingen
problemer med memoryeffekt og vil ikke blive bedre af at blive afladt.
Man kan lade dem lige så tit man vil når først de er kommet igang.

Ligeså med Litheum-polymer

Men bruger man stadig NiMH og i særdeleshed NiCD så er det
en yderst god idé.

> Det ene batteri nærmer sig de 3 år, og det virker som var det købt
> igår.

Det kan svinge meget fra batteri til batteri hvor længe de kan holde.
men som hovedregel kan de ihvertfald holde 1-2 år og så slider hver
opladning
jo også på det så det kommer også an på hvor tit man oplader det. Men hvis
det har holdt 1-2 år så er det fint.

Har dog også selv en MD hvor batteriet ( et Li-ION) har hold over 6 år nu
så det kan sagtens lade sig gøre. Det er næsten blevet ladet hver dag
selvom det måske har været helt fuldt.
Jeg har bare sat det til ladning om aftenen når jeg kom hjem.

Steven

--
Min mailadresse er for tiden ikke offentligt tilgængelig
grundet for meget unødig spam på min adresse.

Fra : Ukendt

Dato : 09-03-04 20:33

">

> [...]

> selvom det måske har været helt fuldt.
> Jeg har bare sat det til ladning om aftenen når jeg kom hjem.

Hej Steven

Det er et Li-ION batterie jeg har i.Jeg burde måske også sætte den til
opladning hver aften.
Tak for jeres svar.

Hilsen
Anne

Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 11-03-04 06:03

On Tue, 9 Mar 2004 20:32:50 +0100, AM <johns_560(snabela)hotmail.com>
wrote:

> Hej Steven
>
> Det er et Li-ION batterie jeg har i.Jeg burde måske også sætte den til
> [...]

Du bør kun lade det når det er reelt fladt og helst undgå klatladning.
Selvom Li-ION-batterier ingen memoryeffekt har så slider det meget på dem
hver gang du lader dem op.
Så den ideelle formel er at lade din telefon op om aftenen og så først
lade den op igen når den beder om det
eller går ud. Så holder dine batterier meget længere.

Steven

Fra : Nic

Dato : 10-03-04 04:31

> Det kommer nu an på hvilken batteritype man bruger. Bruger man
f.eks.
> Li-ION-batterier så er resultaterne til at overse. De har nemlig
ingen
Det er tydeligt at du ikke taler af erfaring.

Jeg fortæller dig at jeg godt er klar over at io-batterier ikke burde
lide af memory effekten, og at de måske heller ikke gør det helt så
groft som andre batterier.
Men uanset hvad så har den aflader sparet mig for mange penge.

> problemer med memoryeffekt og vil ikke blive bedre af at blive
afladt.
Suk.

> Man kan lade dem lige så tit man vil når først de er kommet igang.
Kan man ikke det med alle batterier? Problemer kommer efter 6-12 mdr.
jeg har som sagt batterier på ca. 3 år der virker som de er købt igår.
Det skal du ikke bilde mig ind ikke er pga min afladning 100% af
gangene.

> Ligeså med Litheum-polymer
Ditto.

> Men bruger man stadig NiMH og i særdeleshed NiCD så er det
> en yderst god idé.
Endnu mere med dem, men det er GENERELT en FREMRAGENDE ide.

> Det kan svinge meget fra batteri til batteri hvor længe de kan
holde.
Pudsigt jeg har flere gode over den alder?

> [...]
> opladning
Pudsigt jeg har flere gode over den alder?

> jo også på det så det kommer også an på hvor tit man oplader det.
Jeg forventer mit runder de 5... vent og se.

> [...]
år nu
> så det kan sagtens lade sig gøre. Det er næsten blevet ladet hver
MD bruger vel minus strøm. Problemet er jo med mobiler at de kan ligge
i ugevis tændt, men ligeså snart den ringer kan batteriet ikke
performe, og den går ud.
Jeg har netop set det på min firmamobil, som jeg har overtaget. Det
batteri er intet værd pga klatladning.

Fra : Ukendt

Dato : 10-03-04 09:54

"Nic" <emailxyznifo@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> MD bruger vel minus strøm. Problemet er jo med mobiler at de kan ligge
> i ugevis tændt, men ligeså snart den ringer kan batteriet ikke

Det er nøjagtig det problem at jeg har.Jeg kan køre hjemmefra i den gode
tro,at der er masser af strøm på.Hvis jeg så en sjælden gang har skulle
bruge den,når jeg kun at få ringet op,hvor den så slukker lige med det
samme.Det er drøn irreterende.
Jeg vil købe et nyt batteri.Da vi har afladeren vil jeg prøve at bruge den.

Hilsen
Anne

tt

Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 11-03-04 06:00

On Wed, 10 Mar 2004 04:31:12 +0100, Nic <emailxyznifo@tiscali.dk> wrote:

> f.eks.
> ingen
> Det er tydeligt at du ikke taler af erfaring.

Jo det kan du bande på at jeg gør. Jeg har sku haft MANGE batterier og har
prøvet lidt af hvert

> Jeg fortæller dig at jeg godt er klar over at io-batterier ikke burde
> lide af memory effekten, og at de måske heller ikke gør det helt så
> groft som andre batterier.

De gør det SLET ikke

> Men uanset hvad så har den aflader sparet mig for mange penge.

Det står dig frit for at aflade dine batterier men nu forklarer jeg dig at
du måske
emda kan få dem til at leve endnu længere hvis IKKE du aflader dem hver
gang.
Det slider på batteriet og gavner ingenting da den batterityp (Li-ION)
ingen memoryeffekt hat overhovedet.

> Kan man ikke det med alle batterier?

Jo i princippet kan du det men så ødelægger du batterierne

> Problemer kommer efter 6-12 mdr.

Meget før måske snakker vi her om uger eller 1 måned måske,
hvis du tænker på memoryeffekten som "problemet"
Bare man har gjort det et par gange så falder standby-tiden drastisk.

> jeg har som sagt batterier på ca. 3 år der virker som de er købt igår.
> Det skal du ikke bilde mig ind ikke er pga min afladning 100% af
> gangene.

Det tillader jeg mig altså at gøre aligevel. Det er noget vrøvl.

> Endnu mere med dem, men det er GENERELT en FREMRAGENDE ide.

Det er KUN med dem og ja det er en FREMRAGENDE ide hvis ikke der er
direkte dumt, ikke at gøre det.
I dit tilfælde har det noget med slitage på batterier at gøre. Lades
batteriet tit så slides det hurtigere op.

> holde.
> Pudsigt jeg har flere gode over den alder?

Tjo men hvis du holder dig til en god kvalitet samt undgår de små
klatladninger (slider meget på batteriet),
så er det derfor

> Pudsigt jeg har flere gode over den alder?

Som sagt, der er gode og dårlige producenter. Ovenstående er hvad de
forskellige mobilfabrikanter
selv siger om sagen. At de så ofte kan blive meget ældre end det er jo kun
godt for dig og mig.

> Men hvis
> Jeg forventer mit runder de 5... vent og se.

Helt sikkert men igen, god kvalitet.

> år nu
> dag
> MD bruger vel minus strøm.

De gamle som jeg har bruger PLUS strøm for at bruge dine egne ord. Den
kunne holde 2 dage på en opladning, så var det slut hvorimod mange mobiler
kan holde flere uger.

> Problemet er jo med mobiler at de kan ligge
> i ugevis tændt, men ligeså snart den ringer kan batteriet ikke
> performe, og den går ud.

Det er et spørgsmål om at ladeelektronikken måler forkert.
Den står hele tiden og måler på batteriet men jeg kender udenmærket
situationen.
Nogle modeller er bedre til det end andre og det har INTET med afladning
af batteriet at gøre.
Hvis du i stedet havde tilsluttet en lader i den samme situation (inden
mobilen gik død) vil
du se at den lader det fuldt op igen (bruger samme tid som en fuld
opladning) dette sker fordi
ladekredsløbet kan mærke at der mangler strøm / spænding på batteriet. Et
Li-ION ville virke som en håndgranat
hvis det blev overopladet. Det vil simpelthen springe i luften.

> Jeg har netop set det på min firmamobil, som jeg har overtaget. Det
> batteri er intet værd pga klatladning.

Sammentræf af dårlig kvalitet og ja, måske klatladningens slidende
påvirkning af cellerne.
Det ville ikke blive bedre af at man aflader det men ved gentagende små
ladninger slides cellerne
til sidst op. Men det har INTET med at aflade batteriet at gøre. Man ville
få allermest ud af sit
batteri hvis man lader det op og så lader mobilen selv slukke når
batteriet er helt flat.
Tages batteriet ud og aflades vil dette medføre unødigt slid men ja det er
helt sikkert klatladninger der
har slidt cellerne op, dog har det INTET med memoryeffekt at gøre.
Hvergang laderen tilsluttes og man lader batteriet vil det slide på
cellerne og gør man det tit (som ved klatladning) så slides cellerne
hurtigere op.

Steven

Fra : Nic

Dato : 11-03-04 06:07

> Jo det kan du bande på at jeg gør. Jeg har sku haft MANGE batterier
og har
> prøvet lidt af hvert
Prøv en decideret aflader til alle dine batterier - så får du samme
geniale resultat som jeg her deler med AM.

Fra : Nic

Dato : 11-03-04 06:11

> De gør det SLET ikke
Du drømmer.

> [...]
dig at
> du måske
> emda kan få dem til at leve endnu længere hvis IKKE du aflader dem
Du drømmer.

> [...]
> ingen memoryeffekt hat overhovedet.
Du drømmer.

> Det tillader jeg mig altså at gøre aligevel. Det er noget vrøvl.
Du drømmer. Hvad er så grunden? ;)

> Det er KUN med dem og ja det er en FREMRAGENDE ide hvis ikke der er
> direkte dumt, ikke at gøre det.
> I dit tilfælde har det noget med slitage på batterier at gøre. Lades
> batteriet tit så slides det hurtigere op.
Suk...

> Tjo men hvis du holder dig til en god kvalitet samt undgår de små
> klatladninger (slider meget på batteriet),
> så er det derfor
Og er det ikke netop det jeg gør med den deciderede aflader jeg er så
varm fortaler for?

> [...]

mobiler
> kan holde flere uger.

> Det er et spørgsmål om at ladeelektronikken måler forkert.
Sikkert, men det er et klart bevis på klatladning.

> [...]
> situationen.
> Nogle modeller er bedre til det end andre og det har INTET med
Jo max :)

> [...]
batteriet. Et
> Li-ION ville virke som en håndgranat
> hvis det blev overopladet. Det vil simpelthen springe i luften.
Du snakker sort.

Det

> Sammentræf af dårlig kvalitet og ja, måske klatladningens slidende
> påvirkning af cellerne.
100% originaldele, som pudsigt nok er samme mærke som dem jeg har der
er af GOD kvalitet? Mystisk ik?
Du snakker....

> [...]
ville
> få allermest ud af sit
> batteri hvis man lader det op og så lader mobilen selv slukke når
Det er sguda netop det en aflader gør? Den tømmer batteriet så du ikke
skal vente 3 dage på din telefon gør det?????

> [...]
> Hvergang laderen tilsluttes og man lader batteriet vil det slide på
> cellerne og gør man det tit (som ved klatladning) så slides cellerne
Håber denne snak holder dig vågen, for jeg er 100% uenig.

Fra : Ukendt

Dato : 10-03-04 10:10

"

> [...]
>
> Sådan en har jeg, smat 2 batterier jeg skifter mellem.
>
> Det ene batteri nærmer sig de 3 år, og det virker som var det købt

Hej Nic

Jeg fjols har lige mailet til dig,men fik den selvfølgelig retur
.Angående køb af batteri,svinger de vist meget i prisen.Jeg fandt et sted
på nettet ,hvor de reklamerede med de biligste priser.Er det noget der kan
anbefales ?

Hilsen
Anne

Fra : Nic

Dato : 10-03-04 13:15

> Jeg fjols har lige mailet til dig,men fik den selvfølgelig retur
Så fjernede du ikke xyz i emailen ;)

> [...]
et sted
> på nettet ,hvor de reklamerede med de biligste priser.Er det noget

Jeg holder mig kun til originalerne, men det er fordi jeg engang købt
et hos T-hansen. Mage til omgang . . . . . . skal man lede længe efter
:)

Fra : Ukendt

Dato : 10-03-04 14:48

> Jeg holder mig kun til originalerne, men det er fordi jeg engang købt
> et hos T-hansen. Mage til omgang . . . . . . skal man lede længe efter

Det fjernede jeg nemlig ikke .Jeg vil også kun have de originale.

Anne