installere DNS server
Fra : Jimmy

Dato : 09-03-04 08:55

Hey

Har en XP Pro og en 2000 Pro. Prøver at lave den ene til en DNS server.

På Microsofts hjemmeside kan jeg se at man under windows components kan
vælge DNS under networking, men på begge maskiner findes dette punkt ikke.

Hvordan kan jeg så installere en DNS server?

--

Jimmy

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 09-03-04 09:10

"Jimmy" <pleasereplyingroup@hotmail.com> wrote in message
> Har en XP Pro og en 2000 Pro. Prøver at lave den ene til en DNS server.

Det kræver en Server, f.eks. Windows 2000 Server eller Windows Server 2003.

--
Bjarne Duelund

Fra : Jimmy

Dato : 09-03-04 09:37

"Bjarne Duelund" <duelund@_X_danbbs.dk> skrev i en meddelelse

> "Jimmy" <pleasereplyingroup@hotmail.com> wrote in message
>
> Det kræver en Server, f.eks. Windows 2000 Server eller Windows Server
2003.

Nå, så forstår jeg bedre at jeg ikke kunne finde noget. :)

Kan man ikke få et program man kan installere under XP der kan gøre det
samme trick, eller er jeg tvunget at skulle betale kassen for en Windows
Server 2003?

Jimmy

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 09-03-04 09:53

Jimmy wrote:
> [...]
>
> Kan man ikke få et program man kan installere under XP der kan gøre det
> samme trick, eller er jeg tvunget at skulle betale kassen for en Windows

Hvis det ikke skal være på Windows er der masser af muligheder.

--
Mvh. / Best regards,
Steen Suder      <http://www.suder.dk/>

Fra : Jimmy

Dato : 09-03-04 12:07

"Steen Suder, privat" <sfs_news_spam@suder.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis det ikke skal være på Windows er der masser af muligheder.

Skal være Windows :)

Jimmy

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 09-03-04 13:46

Jimmy wrote:
> "Steen Suder, privat" <sfs_news_spam@suder.dk> skrev i en meddelelse

<KLIP>

> Skal være Windows :)

Så må du jo et smut i BR

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 09-03-04 17:04

In article <404da565$0$27379$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
pleasereplyingroup@hotmail.com says...

> Skal være Windows :)

Så har jeg nævnt løsningen andetsteds i tråden

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 09-03-04 10:22

In article <404d784a$0$27431$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,

http://anfaenger.de/cygwin/DNS/bind-9.2.2/

Fra : Jesper Dybdal

Dato : 09-03-04 19:27

Jesper G. Poulsen <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> wrote:

>In article <404d784a$0$27431$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
>pleasereplyingroup@hotmail.com says...

>http://anfaenger.de/cygwin/DNS/bind-9.2.2/

Man kan også tage en Windowsudgave af den nyeste BIND direkte fra
kilden (ISC):

ftp://ftp.isc.org/isc/bind/contrib/ntbind-9.2.3/BIND9.2.3.zip

Jeg er ret sikker på at den er genereret direkte til WIN32 - i
modsætning til den ovenfor nævnte, som formodentlig bruger CygWin
(gætter jeg på, baseret på URLen).

Jeg har ikke selv prøvet nogen af dem, men jeg har engang brugt BIND8
under Windows - det virkede fint.

--
Jesper Dybdal, Denmark.
http://www.dybdal.dk (in Danish).