Haletudser?
Fra : Thomas Neumann

Dato : 25-04-01 17:01

Hej NG

Min søster har et lille akvarie som hun gerne vil prøve at have haletudser
i.

Uden dog at starte den helt store jura krig så mener jeg godt at man må have
haletudser og æg i fangeskab så længe man passer dem ordentligt OG at man
sætter dem tilbage til fangestedet når de er blevet til frøer.

Nu til mit spørgsmål. Hvad dælen æder en haletudse? Plantedele? Når de
bliver lidt større og begynder at gå på land så spiser de formodentlig
insekter.

--

Med venlig hilsen / Sincerely yours

Thomas Neumann
thomas@neumann.dk
www.neumann.dk
ICQ: 9101196

Fra : Jan Boegh

Dato : 25-04-01 17:06

"Thomas Neumann" <thomas@neumann.dk> wrote in message

> [...]
> haletudser og æg i fangeskab så længe man passer dem ordentligt OG at man
> sætter dem tilbage til fangestedet når de er blevet til frøer.

Du har svjv ikke ret - men jeg kan ikke forestille mig at en kat vil gø
deraf.
Det er et glimrende lille projekt for små danskere.

> Nu til mit spørgsmål. Hvad dælen æder en haletudse? Plantedele? Når de
> bliver lidt større og begynder at gå på land så spiser de formodentlig
> insekter.

De kan fint fodres op med alm. flagefoder.

mvh
Jan

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 25-04-01 19:14

> [...]
> haletudser og æg i fangeskab så længe man passer dem ordentligt OG at man
> sætter dem tilbage til fangestedet når de er blevet til frøer.

Er nu bange for at de er totalt fredet, så det er så vidt jeg husker
ulovligt :(

--
With many Thanks

Soren ' Disky ' Reinke ICQ #1413069

http://www.disky-design.dk/fish

Now available:
The internets first PLANT SEARCH ENGINE
http://www.disky-design.dk/fish/PlantSearch/PlantSearch.html

Fra : Keyser Soze

Dato : 26-04-01 01:42

Du må godt hjemtage lidt æg eller haletudser til undervisningsformål.
Voksen eller barn - det er et yderst facinerende skue.
Haletudser rasper algebelægninger af samt gnaver af dødt organisk
materiale. Et anstændigt flagefoder vil være et glimrende fodermedie.
Når alle fire ben begynder at blive synlige, er det vigtigt, at du
sikrer dem muligheden for at komme på land, for eksempel ved at lægge
et stykke kork ned i vandet. Ellers drukner de!
Sæt dem tilbage straks de er gået på land. Det er let at opfodre
haletudserne, men straks en helt anden sag, når de er blevet frøer!

Held og lykke

Keyser Soze

Fra : Thomas Neumann

Dato : 26-04-01 14:32

Bare almindelig flagefoder?

Jeg har også sådan nogle "piller" med "spirulina" til mine pansermaller...
det kan man vel også give sådan nogle "hale-padder" når der skal være fest i
baljen?

Thomas

Fra : Michael Østergaard

Dato : 26-04-01 21:19

Der kan næppe være nogen tvivl om, at også spirulina-alger vil være guf for
haletudser. Du vil uden den mindste tvivl se dem gnave lystigt af pillerne.

Keyser Soze

Fra : Thomas Neumann

Dato : 27-04-01 06:23

Tak for svarene!