Sygdom ?
Fra : Thomas B

Dato : 08-03-04 22:23

Hejsa

Er ikke helt sikker på om jeg er ved at få sygdom i mit akvarie.
flere fisk har nogle små hvide prikker på størelse med et sand korn (se foto
i dk.binaer hvide pletter). Mine skalar har de sidste dag stået meget i det
ene hjørne. de har på toppen af hovedet lige som hudafskrabning som kan ses
på det foto i binaer.

Mhv. Thomas

Fra : Jørgen Østergaard

Dato : 08-03-04 23:22

Hej Thomas,

Thomas B wrote:
> [...]
> stået meget i det ene hjørne. de har på toppen af hovedet lige som
> hudafskrabning som kan ses på det foto i binaer.

Tag evt. et kig på http://faq.thekrib.com/disease-fw.html -der kan du selv
sammenstille dine observationer med beskrivelserne og diagnosticere.
Umiddelbart vil jeg tro at din ancistrus (?) har ichthyopthirius
multifiliis -scalarerne kan jeg ikke rigtigt se hvad der er sket med...

vh. Jørgen

Fra : Thomas B

Dato : 09-03-04 00:17

"Jørgen Østergaard" <joesterg@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Umiddelbart vil jeg tro at din ancistrus (?) har ichthyopthirius
> multifiliis -scalarerne kan jeg ikke rigtigt se hvad der er sket med...

Det tror jeg også at de har. jeg vil hurtigst muligt give noget imod det.

Tak for hjælpen.

mvh. Thomas

Fra : Thomas B

Dato : 11-03-04 21:17

> [...]
> Umiddelbart vil jeg tro at din ancistrus (?) har ichthyopthirius
> multifiliis -scalarerne kan jeg ikke rigtigt se hvad der er sket med...

Nu er jeg igang med en kur imod hvide pletter (ichthyopthirius multifiliis)
3 dage har de fået nu. og der er næsten væk nu.
Mvh. Thomas