Sim Doctor - det dur
Fra : anders majland

Dato : 08-03-04 21:33

(For forhistorien så søg på dualsim.dk. Det handler bla. om
forudbetaling til hvad der vel idag må betegnes som et
svindelforetagende der har efterladt både kunder og leverandører med
lange næser .....)

Men ideen med sådan en Sin Doctor lød jo stadig ok så jeg har bestilt en
fra Multi Sim i Polen - Det er længe siden jeg bestilte (Bestilte 4
februar og har først modtaget det idag) men de har først hævet pengene
på mit creditkort da de sendte varene. Undervejs nåede de at skyde
leveringstiden et par gange for derfor at foreslå et andet produkt
istedet (usb istedet for seriel version)....

Jeg har nu lagt 3 numre på et kort (hvor der er plads til 10). Et 2år
gammelt telmore og 2 ældre sonofon kort. Det gik rimeligt men programmet
gik ned nogen gange undervejs. De anbefaler også at man ikke laver andet
på computeren imens den snakker med usb donglen - men jeg kan ikke lade
computeren stå i timevis ...... Man kan da heldigvis resume når den har
været gået død.

Nu står den og tygger på et sprit nyt telmore kort. Og det ser ud til at
tage et par dage at tygge det igennem .... Jeg håber så bare at det også
virker med en kopi af det ....

Vi skulle bruge det til at lade en servicetelefon gå på omgang uden rent
fysisk at skulle overdrage den. Meget nemmere bare at aftale at den ene
slukker og den anden tænder på et tidspunkt ...

Hvad teleselskaberne mener om det er vist endnu uafklaret ....

Se http://www.gsm-technology.com og jeg skal nok have bestilt nogle
flere sim kort en af dagene...

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Fischer

Dato : 09-03-04 06:00

> Jeg har nu lagt 3 numre på et kort (hvor der
> er plads til 10). Et 2år gammelt telmore og 2
> ældre sonofon kort.

Tak for din anmeldelse. Det lyder rigtigt spændende!

Når nu du har købt i Polen, ryger der så ikke told og moms oven i prisen?

Prisen er ikke afskrækkende, men jeg synes at et ekstra kort er ret pebret.
Kan kortene slettes og gen-skrives hvis man f.eks. skifter udbyder?
Kan dimsen skrive på billigere kort - f.eks. blot kopi 1:1 (og ikke 10 på
1)?

Jeg er ret fristet til selv at bestille en, nu hvor der er fundet en seriøs
leverandør fra Polen og ikke de danske fupmagere.

*Fischer

Fra : anders majland

Dato : 09-03-04 20:53

> Når nu du har købt i Polen, ryger der så ikke told og moms oven i
> prisen?

Ja der bør der - nu har jeg købt til firma så der kommer ikke moms på -
portoen er også ret hæftig med 37,05 euro for 1 sim doctor og 2 kort

> udbyder?

Ja - jeg har leget lidt og lagt et 4. nummer på det med de 3. Man
indlæser bare det 10:1 kort man vil ændre i, retter hvilke numre og
pinkoder der skal på og gemmer igen.

Fra : Julie Rasmussen

Dato : 09-03-04 12:36

"anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote in
message news:c2iljv$6p3$1@sunsite.dk...
> Vi skulle bruge det til at lade en servicetelefon gå på omgang uden rent
> fysisk at skulle overdrage den. Meget nemmere bare at aftale at den ene
> slukker og den anden tænder på et tidspunkt ...

Hvad sker der mon, hvis den ene glemmer at slukke og den anden tænder????

Hilsner
Julie

Fra : Fischer

Dato : 09-03-04 16:04

> Hvad sker der mon, hvis den ene glemmer
> at slukke og den anden tænder????

Kort nr. 2 vil nok ikke kunne ringe.
Og mon ikke det vil få nogle røde lamper til at blinke hos dit teleselskab =
ballade!

*Fischer

Fra : anders majland

Dato : 09-03-04 20:47

> Kort nr. 2 vil nok ikke kunne ringe.
> Og mon ikke det vil få nogle røde lamper til at blinke hos dit
> teleselskab = ballade!

Jeg tror ikke man skal gøre forsøge hos selskab man ønsker at forblive
kunde hos

Jeg har også hørt at det ikke er "smart" at slukke sin mobil i skagen
for sekundet senere at tænde den i gedser eller lign ....

Det åbner måske en mulighed for misbrug, men det giver også nogle
muligheder for "legetimate use" og det er som sagt det jeg tester det
til...

Så mangler jeg bare en feature der kan få det til selv at skifte rundt
mellem tlf. numrene med et fastsat internval for at se om der skulle
være nogle tabte opkald. 5-10 minutter på hvert netværk burde vel være
nok til at modtage en sms om at der er indtakt bedsked på en
tlf-svareren...

Fra : Soren Kuula

Dato : 18-03-04 19:33

anders majland wrote:
> [...]
> på computeren imens den snakker med usb donglen - men jeg kan ikke lade
> computeren stå i timevis ...... Man kan da heldigvis resume når den har
Hvad er det som tager saa lang tid ?

Laver den brute force attack paa noget kryptering eller password eller
hvad ?

MVH
Soren

Fra : anders majland

Dato : 19-03-04 07:39

> Laver den brute force attack paa noget kryptering ...

Ja

De påstår godt nok at det er mere intelligent end bare brute force ....

Fra : John

Dato : 19-03-04 12:58

meddelelse news:c2iljv$6p3$1@sunsite.dk...

> Men ideen med sådan en Sin Doctor lød jo stadig ok så jeg har bestilt en
> fra Multi Sim i Polen.

*SNIP*

Har du et link eller lignende til Multi Sim?

Mvh

John

Fra : anders majland

Dato : 19-03-04 17:43

> Har du et link eller lignende til Multi Sim?

Se linket i det oprindelige indlæg