D-link 700AP
Fra : Jørn H

Dato : 08-03-04 20:38

Har erhvervet mig ovenstående og er rendt ind i problemer. I installations
guiden står at jeg skal indtaste 192.168.0.50 i browseren og hermed få
kontakt til opsætningen ! Mit problem er dog at det får jeg ikke, min
internet fobindelse virker dog alligevel !!!!
Nogen der ved hvordan jeg får adgang til opsætningen af mit nye accespoint ?

MVH
Jørn

PS : Har prøvet at pinge den men det kan jeg heller ikke. ( Ved heller ikke
om man skal kunne dette)

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 08-03-04 21:08

"Jørn H" <jorn.hendriksen(fjerndette)@a.cirque.tv> wrote:

> [...]
>internet fobindelse virker dog alligevel !!!!

>Nogen der ved hvordan jeg får adgang til opsætningen af mit nye accespoint ?

Kan ikke lige gennemskue DI-700AP, har den virkelig fast ip-adresse ?!?! Normalt ville jeg forvente et accesspoint fik ip-adresse
fra netværkets DHCP server.

Og så vil jeg gerne vide om du har en router på dit netværk, eller er internetadgangen uden router ??

<mlr>

Fra : Jørn H

Dato : 08-03-04 21:14

Nu er jeg newbee i netværks sammenhæng så den med ip'en ved jeg ikke noget
om, forholder mig bare til installationguiden. Jeg kan nemlig ikke finde
anden mulighed for at sætte kryptering på ? Jeg har kun mit accespoint,
hverken router eller modem.Og mit internet virker altså, medmindre det er
naboens netværk jeg har fanget

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 08-03-04 21:54

> [...]

>anden mulighed for at sætte kryptering på ? Jeg har kun mit accespoint,
>hverken router eller modem.Og mit internet virker altså, medmindre det er

Det kan meget vel være naboens netværk du er koblet op på

Du må lige fortælle lidt mere om dit netværk, dvs hvor mange computere du har og hvilke ip-adresser de har. Meget gerne også
adressen på standardgateway. Kør IPCONFIG /ALL på en kommandoline på alle maskiner.

- - - -

Formentlig skal access pointet 'nås' fra den kablede side, ikke fra den trådløse. Da du ikke har router får dine maskiner
ip-adresse fra udbyderens DHCP server. Derfor er de ikke i samme 'ip-segment' som access pointet, og kan derfor ikke 'se' dette.

En løsning ku' være at du (kortvarigt ) gi'r en stationær maskine fast ip-adresse (f.eks 192.168.0.49) og klarer opsætningen.

<mlr>

Fra : Jørn H

Dato : 08-03-04 22:08

Puha mange ting og svære ord når man bare vil på nettet
Jeg har kun denne ene maskine.
Prøvede at gøre som Christian så venligt foreslog og som du også foreslår
nu, nemlig at tildele min maskine en fast ip. Og vupti så fik jeg adgang til
opsætningen på accespointet. Men så var det sket, kunne ingenting mere.
Forsøgte at slette den faste ip men uden held, så nu har jeg rebootet min
accespoint for at ¨få adgang til nyhedsgruppen igen

Ved at lave en ipconfig /all får jeg følgende resultat :
ip 10.205.48.95
undernetmaske 255.255.254.0
standard gateway 10.205.48.1

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 08-03-04 22:34

> [...]

>opsætningen på accespointet. Men så var det sket, kunne ingenting mere.

Du var formentlig på den trådløse side, og det du'r ikke rigtig - for i samme øjeblik du ændrer noget i opsætningen, bli'r du
smidt af. Og så er du lidt på herrens mark

>Ved at lave en ipconfig /all får jeg følgende resultat :
>ip 10.205.48.95
>undernetmaske 255.255.254.0
>standard gateway 10.205.48.1

Jep, det er en adresse fra udbyderen - Med den ip-adresse kan du ikke 'se' access pointet.

- - - -

Det er lidt besværligt med kun een computer, men kobler du computeren op mod access pointet både med kabel og trådløs burde du ku'
nå access pointets opsætning via kablet og samtidig 'se' hva' det sker på den trådløse side.

Det kræver bare at dit netkort får en ip-adresse som 192.168.1.49 mens du arbejder med opsætningen.

Og accesspointet skulle gerne være på internettet samtidig, så du behøver en switch / hub på lan siden.

<mlr>

Fra : Jørn H

Dato : 08-03-04 21:21

Har da installations guiden som fil hvis du vil se den ?

Fra : Ukendt

Dato : 08-03-04 21:17

Har du sat fast IP adresse på TCP/IP indstillingerne. Du kan først komme ind
i setup via browseren når der er fast IP adresse på din pc.

Brug fx 192.168.0.XXX 255.255.255.0

XXX valgfrit tal op til 254. Brug dog ikke 50!

Håber dette hjælper.

Hilsen
Christian Schou

Fra : Jørn H

Dato : 08-03-04 23:20

Ja så så jeg lyset, tror jeg nok :-/
Hentede min gamle stationære pc og ordnede accespoint på den, tilsluttede
den netværket som den skal og vupti, nu er jeg flyvende med et trådløst
netværk, tror jeg nok :-/
Har lige et sidste spørgsmål til jer som ved noget om det, er der en måde
hvorpå jeg kan kontrollere, at jeg nu arbejder med en 64bit hex kryptering,
som jeg nok tror jeg satte den til ?
Og er der noget i anbefaler jeg kan gøre for at sikre min linie og data
yderligere ?

Ved godt jeg spørger meget, men jeg hedder altså også Jørn
Lover jeg nok skal stoppe når jeg har fået de sidste svar.

MVH
Jørn

Fra : Lasse Rønlev

Dato : 09-03-04 19:05

Hej Jørn!

Har du forsøgt at bruge D-LINK AP Manager? Det er et lille program, som kan
bruges til at indstille dit accesspoint med. Her behøver du ikke kende
IP-adressen, den søger selv efter det. Når du så har fået kontakt til AP,
kan du se i programmet, hvilken IP det har...

Mvh
Lasse

Fra : Jørn H

Dato : 09-03-04 22:56

Ja prøvede med det program, men det frøs hele tiden og var til ingen hjælp.
Men som tidligere skrevet i denne tråd tror jeg nok jeg har klaret det nu,
eneste bekymring jeg har er, at jeg ikke ved hvor jeg skal tjekke det. Altså
ikke ved hvor jeg kan se om mine data er krypteret og min linie er bare lidt
sikker :-/
Kan man iøvrigt ikke sætte password på det trådløse for at logge på ?
Som sagt er jeg newbee til det her så al hjælp modtages med kyshånd.

Jørn

Fra : Dennis & Berit

Dato : 10-03-04 09:19

Du kan hente programmet network stumbler som er freeware og scanne efter ap
der kan du se om det er et lukket netværk

Fra : Jørn H

Dato : 11-03-04 13:51

"Dennis & Berit" <os-tre-og-victor@email.dk> skrev i en meddelelse
> Du kan hente programmet network stumbler som er freeware og scanne efter
ap
> der kan du se om det er et lukket netværk

Hvor finder jeg det ?

MVH
Jørn

Fra : Jørn H

Dato : 11-03-04 22:27

Tak for det Så fandt jeg også ud af, at naboens netværk er krybteret
(gad vide om han selv ved det)