Router og spil på nettet?????
Fra : Tomp

Dato : 08-03-04 20:38

hej gruppe
Jeg er ikke en "ørn" til netværk men, jeg har et spørgsmål
ang. spille spil på nettet gennem en router.
Jeg har 4 pc,er i et netværk, alle koblet sammen i en router (jeg ved ikke
hvad det er for en,der står ikke noget på den) vi kan godt komme på nettet
på dem, men når min søn skal spille (gamespy) kan han ikke få kontakt
med nogen server, hvis vi sætter stikket direkte i adslmodemet så
virker det.
jeg kan godt åbne routeren på min pc,er og se ip.adresser mm , men så går
det galt, jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre.
det skal lige siges jeg har 1 fast ip.adresse.
kan man på den ene pc,er få hul igennem som om man kørte uden router
og hvordan???
hilsen Tom

Fra : Mads Kristensen

Dato : 09-03-04 21:35

> [...]
> på dem, men når min søn skal spille (gamespy) kan han ikke få kontakt
> med nogen server, hvis vi sætter stikket direkte i adslmodemet så

Det lugter lidt af, at du skal have hittet ud af hvilke porte gamespy kører
over, og så have åbnet dem i din router.

Med venlig hilsen
Mads Kristensen
---
Tøm dit barskab på http://drinksdatabasen.dk