Skærme
Fijala 3554
"Sony SDM-HS73P/B" ell. "Xerox XL775D"
Fra : Ole Sørensen

Dato : 08-03-04 16:00

Hejsa.

Har nu fået mig snævret lidt ind omkring valg af monitor. - Har kigget på en
del, men er kommet frem til, at det nok bliver en af disse 2.

http://www.mag-monitors.dk/document_specs.asp?id=XL775

http://www.pczonen.dk/articles/view.asp?id=151&cID=1

Sony´en har såvidt jeg kan se ikke dvi ??? - Kan det virkelig passe, at Sony
laver en (forholdsvis) ny skærm, uden at inkluderer muligheden for dvi ???

Nogen for imod valget af en af disse ??

Mvh /Ole

Fra : Søren Lund Jensen

Dato : 08-03-04 16:49

Ole Sørensen wrote:

> [...]
>
> Har nu fået mig snævret lidt ind omkring valg af monitor. - Har
> kigget på en del, men er kommet frem til, at det nok bliver en af

Tag også et kig på Viewsonic VP171. Jeg har netop anskaffet mig den og
er ovenud lykkelig for den. Bruger den all-round, spil, kontor osv.

Fra : Kasper

Dato : 08-03-04 19:22

> http://www.mag-monitors.dk/document_specs.asp?id=XL775

Har lige bestilt den i 19", så den kommer i løbet af ugen, så skal nok lige
prøve at komme med en tilbagemelding

Kasper

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 08-03-04 21:14

Hejsa

> [...]
Sony
> laver en (forholdsvis) ny skærm, uden at inkluderer muligheden for dvi ???

Det er rigtigt at HS73 ikke har DVI. Jeg har HX73 og den har DVI + 2 alm.
indgange. Er rigtig godt tilfreds med den...

Venligst
Hans

Fra : Ole Sørensen

Dato : 09-03-04 08:58

> Det er rigtigt at HS73 ikke har DVI. Jeg har HX73 og den har DVI + 2 alm.
> indgange. Er rigtig godt tilfreds med den...

Kiggede også på den, men "generalen" på hjemmefronten er ikke meget for
designet :( -Selv syntes jeg de 2 modeller har meget "ens" træk.

Bruger du DVI ?? - Er der reelt den store forskel ?? - Er lidt i tvivl om
hvor stor betydning det har.

/Ole

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 09-03-04 21:54

Hejsa

> Kiggede også på den, men "generalen" på hjemmefronten er ikke meget for
> designet :( -Selv syntes jeg de 2 modeller har meget "ens" træk.

Ja de er da næsten ens... HX'en har bare højttalere.

> Bruger du DVI ?? - Er der reelt den store forskel ?? - Er lidt i tvivl om
> hvor stor betydning det har.

Ja jeg kører DVI og ville ikke købe en skærm uden, men det er lidt af en
principsag for mig :)

Hvis du kører analog skal signalet jo konverteres 2 gange, hvilket må betage
tab af signalkvalitet. En tft er jo digital, så vil mene at DVI er klart det
bedste...

Venligst
Hans

Fra : Ole Sørensen

Dato : 10-03-04 08:55

> Ja de er da næsten ens... HX'en har bare højttalere.

Hvordan er de indbyggede højtalere ??? - Har normalt ikke meget "fidus" til
dem !

> [...]
betage
> tab af signalkvalitet. En tft er jo digital, så vil mene at DVI er klart

Enig.....teoretisk skulle det jo give et bedre billede, men hvordan
forholder det sig reelt...du har ikke prøvet begge dele, for at foretage en
sammenligning ??

Tak for svar iøvrigt!

Mvh /Ole

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 10-03-04 20:22

Hej

> Hvordan er de indbyggede højtalere ??? - Har normalt ikke meget "fidus"
til
> dem !

De er ikke noget at prale af... Måske lidt bedre end din pc speaker

> Enig.....teoretisk skulle det jo give et bedre billede, men hvordan
> forholder det sig reelt...du har ikke prøvet begge dele, for at foretage
en
> sammenligning ??

Hrmm nej det har jeg faktisk ikke. Har ikke lige noget analog kabel her i
huset, så kan desværre ikke give dig min vurdering.

Prøv at sprøge andre i gruppen.

> Tak for svar iøvrigt!

Det var da lidt... Du spørger bare, hvis du har andre spørgsmål.

Det eneste negative jeg kan sige om den, er dens fysiske dimentioner. Syntes
ikke det er pænt med en store bred kant, rundt om hele skærmen. Den er også
lidt tykkere end Samsung for. eks.

Hvis jeg skulle være i dag, ville jeg nappe en Samsung 172X.

Venligst
Hans

Fra : Ole Sørensen

Dato : 17-03-04 14:43

> Hvis jeg skulle være i dag, ville jeg nappe en Samsung 172X.

Uhaa...har netop læst testen af denne på Toms hardware...den er åbenbart
ikke særlig velegnet til at spille på:
http://www6.tomshardware.com/display/20031105/lcd-17.html

Synd...da det ellers er en MEGET fed skærm.

/Ole