IE vil ikke vise *jpg internt
Fra : Froggy

Dato : 08-03-04 11:06

-jeg havde det helt gennerelle problem, at MSIE efter opdatering
overhovedet ikke ville vise *.jpg-billeder, så længe jeg arbejdede internt
i vores eget netværk, der kom bare den berømte firkant med det røde
kryds (*.gif virkede derimod upåklageligt).
-men det hele fungerede så snart siderne blev uploadet til extern server
og hentet derfra...
-det var heller ikke muligt, at se interne *.jpg-filer v.h.a. drag'n'drop.
I Netscape fungerede det derimod perfekt -også internt.

En om-installering af IE hjalp ikke -men jeg opdagede så ved et tilfælde
at *.jpeg-billeder fungerede fint, så v.h.a. søgning på jpg i Regedit, fandt
jeg fejl i *.jpg, rettede dem -og kan nu fint se alle billedfiler også på
interne
sider i IE.
-men det meget mystiske er at at jpg-filer stadig ikke kan åbnes internt fra
"Filer"/"Åbn" -og at drag'n'drop af *.jpg fra f.eks. stifinder heller ikke
virker
i IE -der kommer nu i stedet for det røde kryds en advarsel op i IE om at
visse filtyper kan skade computeren -og så kan jeg vælge at åbne, så
åbner den mit billedbehandlingsprogram -og det er jo ikke meningen, når
jeg bare vil se billederne i IE (det virker fint for både *.gif og
*.jpeg -og alle
indstillinger i Regedit er fuldstændig ens for de 3 billedtyper.

-Hvad kan jeg ha overset???

Det hele virker som nævnt fint i bl.a. Netscape -så det lyder ret ulogisk.

Froggy

Fra : Gevaldi

Dato : 08-03-04 11:12

Froggy skriblede:
> [...]
>
> -Hvad kan jeg ha overset???
>
> Det hele virker som nævnt fint i bl.a. Netscape -så det lyder ret

Tøm Temporary Internetfiles og sæt
cache til 30 - 40 MB.

--
/Gevaldi

Fra : Froggy

Dato : 10-03-04 21:33

"Gevaldi" <georg_valdi@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Froggy skriblede:
(cut)

> Tøm Temporary Internetfiles og sæt
> cache til 30 - 40 MB.
>
> --
> /Gevaldi

At tømme både cache og temp.-files er fast rutine mindst en gang dagligt.
-og min cache er på 1024 MB -da jeg arbejder med meget store
billeddatabaser...
-og ofte henter de billeder, som skal tilrettes/retoucheres m.m. direkte i
Temp-dir, da det er jo er noget hurtigere end at skulle downloade dem
enkeltvis -eller hente dem fra serveren via ftp.
-så det vil nok ikke hjælpe, at sætte den ned, (med kun 30-40 MB vil jeg
formentlig rende ind i probler i løbet af en arbejdsdag).

Froggy