tilbehør til eheim
Fra : RuneR

Dato : 08-03-04 10:43

Hejsa

Vil gerne lige høre hvad i bruger af tilbehør til jeres udvendige filtere ?

Jeg har sådan set kun en slangerenser og ikke andet. Men jeg må indrømme jeg
har lidt problemer med at få vandet igang efter en service af min 2224. Har
lidt problemer med at få knolden ind i underskabet og suge i mine lige
tilpasset slanger så der kommer flow i slangen, og så jeg kan få vand i
filteret. Kan se der findes en filter starter men hvilken bruger i, eller
stå i andre også på hovedet inde i jeres skabe ?

Hvad med spændebånd til slange/rør samlingerne bag akvariet, noget i bruger
? Der bruger jeg selv en lille strip (kabelbinder)

--

MVH Rune Rohleder
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/Rune_Rohleder

Fra : Søren

Dato : 08-03-04 17:12

Prøv hos AkavarieWest - har han det ikke hjemme skaffer han det !

--
Søren Steffensen
ICQ: 102169245

Fra : Jørgen Østergaard

Dato : 08-03-04 23:30

Hej Rune,

RuneR wrote:
> [...]
> i slangen, og så jeg kan få vand i filteret. Kan se der findes en
> filter starter men hvilken bruger i, eller stå i andre også på

Er der ikke et pumpedæksel på din 2224? -jeg har selv en 2028, og efter
filterrengøring fylder jeg det blot med vand fra hanen, tilslutter det og
pumper et par gange på dækslet så kører det som før...

> Hvad med spændebånd til slange/rør samlingerne bag akvariet, noget i
> bruger ? Der bruger jeg selv en lille strip (kabelbinder)

Jeg bruger metalspændebånd (a la dem man bruger på haveslangen) -ikke kønt,
men meget effektivt...

vh. Jørgen

Fra : Aardvark

Dato : 10-03-04 20:57

"Jørgen Østergaard" <joesterg@hotmail.com> wrote in

> [...]
> før...

> Jeg bruger metalspændebånd (a la dem man bruger på haveslangen) -ikke

Mit Fluval 404, har en pumpe dims/starternøgle...kan godt huske roderiet
(vand på gulvet mv.) ved at skulle starte en spand ved hæve metoden...
Mener dog der findes dimser til at kickstarter en ældre spandpumpe uden
at spilde 50 liter vand på gulvet...

/Aard