Kingston HyperX PC4000 Dual Channel Kit
Fra : Bart Bendtsen

Dato : 07-03-04 22:34

Hej med jer.

Jeg har tidligere spurgt her i gruppen om man kunne bruge f.eks. PC3500 på
nogle bundkort som kører PC3200 ram som jeg tænker på og fik svaret at det
kunne man sagtens med højere PCxxxx mere end bundkort er spec. til at køre).

Så derfor har jeg fundet PC4000 (ovenstående emnefelt) som koster 2350 kr
som er en fremtidssikret løsning som jeg overvejer at købe.

Det vil altså sige at jeg vil bruge dette kit af PC4000 typen på mit og mine
venners bundkort som er spec. til at køre PC3200 ram..

Jeg håber at det ikke vil blive noget problem med mit valg af den højeste
hastigheden på PCxxxx altså PC4000 som jeg synes er meget bedre at
investere.

Er I også enige med mig eller har I noget andet at sige mig om denne sag?

Venlig hilsen Bart Bendtsen

Fra : "

Dato : 08-03-04 03:10

"Bart Bendtsen" <bart@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> investere.
>
> Er I også enige med mig eller har I noget andet at sige mig om denne sag?

Hey Bart.

Du kan rolig købe/investerer i disse nye ram typer, det er der ikke nogle
problemer ved. PC3200 er jo et minimums krav fra mb prducenten's side og man
kan derfor ikke sætte mindre end PC3200 som f.eks. et par PC2100 el. PC2700.

De nye PC4000 er jo "fremtidssikret" dog til en vis "grænse" da man jo hele
tiden forsøger at opnå højere og højere hastiger på ram klodserne. Men jow,
din ide var god!

Mvh.
John

Fra : M.Kay

Dato : 08-03-04 08:58

I know it's awful, but Bart Bendtsen wrote to everybody in
dk.edb.hardware.bundkort saying:

> Så derfor har jeg fundet PC4000 (ovenstående emnefelt) som koster 2350
> kr som er en fremtidssikret løsning som jeg overvejer at købe.

Man kan kan vist ikke købe fremtidssikret, med mindre man allerede ved hvad
man vil have næste gang, der skal opgraderes. I så fald er der ikke tale om
en revolutionerende opgradering, så den kunne måske undværes helt.

> Er I også enige med mig eller har I noget andet at sige mig om denne
> sag?

Om "snart" eller halvt til et helt år er din ram alligevel forældet. Ikke
kun pga af dens hastighed, men fordi at DDR2 bliver det nye vilde. Du skal
ikke forvente at kunne bruge din RAM til de nye bundkort der understøtter
DDR2.

Det kan også tænkes at RAMBUS opfinder et nyt produkt, der bliver fremtiden.
Det er nok ikke sandsynligt, men en mulighed.

Køb den ram, der passer til dit bundkort eller til den faktor du har tænkt
dig at overclocke med.

Jeg håber du kan spare en stor pose penge her, der kan bruges på din næste
upgrade i stedet.

--
Kay