Bundkort der kan udnytte Athlon MP
Fra : Ole Frederiksen

Dato : 07-03-04 19:47

Jeg overvejer at bygge en maskine op omkring en Athlon MP 2600+ 512Kb cache,
men kan bundkort med fx. nForce2 Ultra chipset udnytte de funktioner som fx.
neddrosling af clockfrekvens ved lav belastning.

Idéen var at lave en højtydende overclocket maskine der når jeg bare
arbejder med word eller interet kunne skrue helt ned for varmen/støjen.

M.v.h. Ole Frederiksen

Fra : JK

Dato : 08-03-04 17:25

On Sun, 7 Mar 2004 19:47:29 +0100, "Ole Frederiksen"
<baltzer@mail-online.dk> wrote:

>Jeg overvejer at bygge en maskine op omkring en Athlon MP 2600+ 512Kb cache,
>men kan bundkort med fx. nForce2 Ultra chipset udnytte de funktioner som fx.
>neddrosling af clockfrekvens ved lav belastning.

Det er vist en mobile, du mener. MP'ere er til dual bundkort.
Nej, det kan bundkort til stationære ikke udnytte direkte, - men
indirekte er det grunden til, at cpu'erne ikke er med multiplier lås.
Da bærbare varierer multiplier. Så vi har fanget AMD på det forkerte
ben. Desuden er default på 1.45 volt, for 2500+, - så den bør du nok
foretrække, den er desuden med fsb333, medens 2600+ er med fsb266 og
1.65 volt.

Læs om den her:
http://www.overclockers.co.uk/acatalog/AMD_Athlon_XP__Mobile_.html

>Idéen var at lave en højtydende overclocket maskine der når jeg bare
>arbejder med word eller interet kunne skrue helt ned for varmen/støjen.

Abit AN7 har Guru, som tillader boot med forskellige bios
indstillinger.

mvh

John