opdater bundkortets driver / rom-fil
Fra : rasmus

Dato : 07-03-04 21:25

hej med jer ... jeg har været på producentens hjemmeside og hentet den
nyeste sag til mit bundkort. Fint nok - jeg udpakker filen, men får
..rom-fil. Hvad gør jeg med den?

ras

Fra : Leony

Dato : 07-03-04 21:47

In news:EyL2c.5021$dR1.1354@news.get2net.dk,
rasmus <rasmus.carlsenX@tdcadsl.dk (fjern X)> typed:

> hej med jer ... jeg har været på producentens hjemmeside og hentet den
> nyeste sag til mit bundkort. Fint nok - jeg udpakker filen, men får
> .rom-fil. Hvad gør jeg med den?

Du kan sikkert finde en vejledning på producenten's hjemmeside.
Hvis du oplyser producenten af dit bundkort, sp kan vi hjælpe dig med at
lede.

http://www.ecs.com.tw/download/flash_ami.htm på denne side kan du se
hvordan man behandler en ROM-fil når man har et ECS board.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : rasmus

Dato : 07-03-04 22:24

"Leony" <leonyremovethis@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> In news:EyL2c.5021$dR1.1354@news.get2net.dk,

> http://www.ecs.com.tw/download/flash_ami.htm på denne side kan du se
> hvordan man behandler en ROM-fil når man har et ECS board.

- hmmmm.... jeg havde pløjet deres side rundt i en eviguden uden at finde
den. Men jeg har xp og så kan jeg vel ikke lave en boot disk (mit drev er
vist også i stykker - men det er en anden sag ...). Min motherboard hedder
ECS K7S5A.

ras

Fra : Zulu

Dato : 07-03-04 22:38

rasmus wrote:
> [...]
> finde den. Men jeg har xp og så kan jeg vel ikke lave en boot disk
> (mit drev er vist også i stykker - men det er en anden sag ...). Min

XP laver fint bootdiske!

Zulu

Fra : rasmus

Dato : 07-03-04 22:42

"Zulu" <zulu@.N.O.S.P.A.M.toughguy.net> skrev i en meddelelse

> XP laver fint bootdiske!

- hehe ... jeg skal sikkert bare lede lidt efter den. Det er jo ikke just en
funktion, man bruger pokkers ofte mere ...

ras

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 08-03-04 00:03

"rasmus" <rasmus.carlsenX@tdcadsl.dk (fjern X)> skrev i en meddelelse

> - hehe ... jeg skal sikkert bare lede lidt efter den. Det er jo ikke just
en
> funktion, man bruger pokkers ofte mere ...
>
> ras

Start med at lede i Stifinder. Sæt en diskette i og højreklik på a-drevet.
Vælg formater. Forneden sætter du så flueben ud for Opret en
msdos -startdisk (eller noget lignende).
Derefter kopierer du dit flashprogram og bios filen over på disketten og
booter på den.

Kurt

Fra : Leony

Dato : 08-03-04 11:25

In news:404baaa5$0$289$edfadb0f@dread12.news.tele.dk,
Kurt B. Andersen <kurtnospam@portalen.no> typed:

> [...]
> msdos -startdisk (eller noget lignende).
> Derefter kopierer du dit flashprogram og bios filen over på disketten

Og så følges denne vejledning:

Fra : rasmus

Dato : 08-03-04 13:44

> Og så følges denne vejledning:
> http://www.ecs.com.tw/download/flash_ami.htm

- takker, jeg er spændt på, om det lykkes!

ras

Fra : rasmus

Dato : 08-03-04 13:44

"Kurt B. Andersen" <kurtnospam@portalen.no> skrev i en meddelelse

> [...]
> msdos -startdisk (eller noget lignende).
> Derefter kopierer du dit flashprogram og bios filen over på disketten og

- takker ... jeg gør et forsøg.

ras