Eheim 2260 spandfilter
Fra : Carsten Gravesen

Dato : 07-03-04 17:36

Hej

Jeg har et Eheim 2260 spandfilter på mit 530 l.
Mit problem er at den " brummer" en del, den står i et org. Akvastabil
skab, det er ligesom at hele skabet vibrere med.
jeg har stillet den på et gulvtæppe i bunden , og beklædt selve
pumpehovedet med støjdæmpende plade, der normal bruges i biler, men
den brumme bare lystigt videre.
Er der andre der har samme problem, og/ eller har en løsnin ,der bare
kan dæmpe den så det er acceptabel.

mvh

Carsten

Fra : Miv

Dato : 07-03-04 17:52

Yep, jeg havde samme problem. Men skruede pumpeho'det a' og satte lidt
cykelslange mellem pumpehoved og den plade det er skruet på. Derefter
placerer du en lille skruetvinge ovenpå pumpeho'det og under pladen det er
skruet på, spænder forsigtigt til lyden "næsten" forsvinder. Drop det skjold
der placeres ovenpå pumpehoved/spand, et unødvendigt onde, der bare får det
hele til at larme endnu mere.

Mvh.
Michael

Fra : Akvarieleks.dk

Dato : 07-03-04 18:23

Hej Carsten.
Lyden kan også skyldes at der er luft omkring pumpehovedet.
Forsøg at tømme pumpen fuldstændigt for luft, det har hjulpet meget på de
eheim jeg har anvendt, hvilket er 2226 og 2028.

Mvh.

Jesper