Bundkort/LAN
Fra : Carsten

Dato : 07-03-04 17:07

Hej NG

Jeg har et ASUS P4P800 Deluxe bundkort. Jeg tror ikke min "indbygget"
netkort på bundkortet virker, dioden lyder ikke grøn men nærmere orange.!!!
Jeg kan ikke gå på nettet pt. Hvad er der galt?

MVH

Carsten, fjern DYRET

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 07-03-04 17:16

"Carsten" <dk7000GIRAF@tele2adsl.dk> wrote in message
> [...]
orange.!!!
> Jeg kan ikke gå på nettet pt. Hvad er der galt?

Du rimeligt godt regne med at dit netkort virker... Det plejer også lyse
orange når der er link til netværket, og måske en anden diode blinker grønt
når der er traffik.. Det er dog selvfølgelig lidt forskelligt.

Du kan jo tjekke i swithen om der er link til netkortet. tjek med ipconfig
/all i en dospromt i windows om du har fået en IP adresse, så du kan komme
på nettet. Det kan også sagtens have med internetudbyderen at gøre, hvis de
kører DHCP, og du er koblet direkte til modemmet.. Så er MAC adressen spæret
i et antal timer før et evt andet netkort kan koble sig på nettet.

Fra : Leony

Dato : 07-03-04 19:27

In news:%MH2c.3640$GJ3.2828@news.get2net.dk,
Carsten <dk7000GIRAF@tele2adsl.dk> typed:

> Jeg har et ASUS P4P800 Deluxe bundkort. Jeg tror ikke min "indbygget"
> netkort på bundkortet virker, dioden lyder ikke grøn men nærmere
> orange.!!! Jeg kan ikke gå på nettet pt. Hvad er der galt?

Har du installeret driver?

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : TommyF

Dato : 07-03-04 20:55

On Sun, 7 Mar 2004 17:07:28 +0100, "Carsten"
> [...]

>netkort på bundkortet virker, dioden lyder ikke grøn men nærmere orange.!!!
>Jeg kan ikke gå på nettet pt. Hvad er der galt?
Du er ikke ene, mit vil heller ikke med min udbyder(lan adgang)
Så jeg har droppet det og isat et billigt 70 Kr. Lan kort
og det ruller bare.

-------
Hvorfor skal man være stille i et vaskeri...
Fordi Bamseline er koncentreret.
--------