MS Windows
briani 27239
Windows (XP) Update over LAN
Fra : Michael

Dato : 07-03-04 14:55

Hej NG!

Ifølge MS skulle man kunne downloade alle opdateringer til en mappe - for
derefter at kunne opdatere pc'er på netværket. Der ER lykkedes mig via
Windows Update at gemme alle opdateringer i en mappe. Men hvordan får jeg
fat i denne mappe under opdateringen?

Hilsen Michael

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 07-03-04 19:44

Brug Explorer til at åbne mappen.

Fra : Michael

Dato : 07-03-04 21:00

> Brug Explorer til at åbne mappen.

Hmmm.... der er jo tonsvis af undermapper - jeg efterlyser en lettere
metode. ///JJ har givet et svar som jeg vil efterprøve. Hvis det lykkedes,
vender jeg tilbage her i gruppen.

Hilsen Michael

Fra : ///JJ

Dato : 07-03-04 20:35

"Michael" <cybermike@ofir.dk> wrote in message
> [...]
> derefter at kunne opdatere pc'er på netværket. Der ER lykkedes mig via
> Windows Update at gemme alle opdateringer i en mappe. Men hvordan får jeg

Du taler vel om Software Update Services (SUS), ikke?
I så fald kan du finde nøjagtig hvad du skal bruge på Microsoft's
hjemmeside - bl.a. white-paperet er godt. Søg på "SUS".
Ellers kan jeg stærkt anbefale www.susserver.com
For at svare på dit spørgsmål, så får du "fat" i filerne via IIS - men du
kan ikk gøre det manuelt, men sætte det op i "Windows Automatic
Update"-klienten som din XP er født med, men du skal gøre det gennem Group
Policy (gpedit.msc) (enten via domain-controlleren eller bare lokalt) - alt
er som nævnt beskrevet i dokumentationen. Det vil være lidt meget at
gennemgå alle detajlerne her, men skriv bare hvis du får konkrete problemer.

mvh
///JJ

Fra : Michael

Dato : 07-03-04 20:59

> [...]
> er som nævnt beskrevet i dokumentationen. Det vil være lidt meget at
> gennemgå alle detajlerne her, men skriv bare hvis du får konkrete

Tusind tak - jeg går straks i krig med sagerne.

Hilsen Michael