MS Windows
briani 27239
codecs til XP
Fra : Arne H.Wilstrup

Dato : 07-03-04 12:25

Min yngste datter har fået installeret Windows XP pro og skulle så have et
Disney-spil indlæst. Desværre kom der en meddelelse om at der skulle hentes
en såkaldt codecs-driver fra Indigo, hvorefter man fik et link til deres
hjemmeside.
Denne hjemmeside fortalte imidlertid at man ikke mere havde en aftale med
Microsoft, så man ikke mere leverede denne codecs-fil gratis, men den kunne
erhverves for godt $15, hvilket jeg synes er ret tyndt i al den stund at man
burde have haft mulighed for at hente den på MS' hjemmeside.

Nu er det så jeg spørger om nogen har en viden om, hvor man kan hente sådan
en codecs-fil fra indigo, hvor man ikke skal op med kreditkortet for en
simpel fil. Det er til spillet Et rapt eventyr med Anders And -og spillet
kan sagtens køre på en XP, der er opgraderet fra w98 SE, men ikke på XP, der
har fået installeret servicepakke 1.

Jeg er slet ikke fortrolig med spil eller codecs, og gætter kun på at man i
XP har fjernet denne ved installation af den såkaldte servicepakke - men jeg
gætter på at den kan hentes fra en eller anden hjemmeside, jeg ved blot ikke
hvor - i øvrigt er jeg slet ikke klar over, hvorvidt man kan installere en
codec på et andet sprog end sproget XP pro er installeret på (det er en
dansk version) -

Så hvis der er nogen, der ved noget, så vil min yngste datter sikker blive
vældig glad for et link.

(Jeg understreger at dette spørgsmål ikke har noget med spil at gøre som
sådan, men noget at gøre med hvordan XP ellers håndterer sine videoklip, og
Indeo codec 3.2 og efterfølgende kan den kun håndtere, hvis man er villig
til at betale for det i dyre domme -og det synes jeg bestemt ikke er
rimeligt -men det er jo så mit problem - jeg skriver det fordi jeg ikke har
lyst til at høre en eller anden pernittengryn henvise til en eller anden
spillenyhedsgruppe, da det ikke er spillet som sådan jeg spørger til).

Arne H. Wilstrup

Fra : S

Dato : 07-03-04 13:27

Arne H.Wilstrup skrev news:404b0596$0$95055$edfadb0f@dread11.news.tele.dk
> [...]
man
> burde have haft mulighed for at hente den på MS' hjemmeside.

Komplet uening. MS skal bare pisse af og blande sig fuldstændigt uden om
medieafspillere m.v. De kan leverer et OS, og lade valgfriheden råder
ellers.

> [...]
> codec på et andet sprog end sproget XP pro er installeret på (det er en

Du skal bare downloade og godkende det som der spørges om.

> [...]
> lyst til at høre en eller anden pernittengryn henvise til en eller anden
> spillenyhedsgruppe, da det ikke er spillet som sådan jeg spørger til).

Nej, det har intet med spillet at gøre, så hvorfor kommer du med alt det
udenom fis som ingen gider læse, og er komplet urelevant. Du mangler et
codec til afvikling af en filmstump. Kort og godt.

Installerer K-Lite Mega Codec Pack
http://cybermedie.dk/forum/viewtopic.php?t=290&sid=ef31921dbf28acc6499ce9bcc76c7deb
det har virket hver gang.

Fra : Arne H.Wilstrup

Dato : 07-03-04 16:27

"S" <ugyldig@spammail.indvalid> skrev i en meddelelse

> Komplet uening. MS skal bare pisse af og blande sig fuldstændigt uden om
> medieafspillere m.v. De kan leverer et OS, og lade valgfriheden råder
> ellers.

det er da et synspunkt!

> jeg
> ikke
>
> Du skal bare downloade og godkende det som der spørges om.

Det forudsætter altså at man ved det! Det ved jeg så nu - tak!

> Nej, det har intet med spillet at gøre, så hvorfor kommer du med alt det
> udenom fis som ingen gider læse, og er komplet urelevant. Du mangler et
> codec til afvikling af en filmstump. Kort og godt.

næ, det ved du, det ved jeg -men det er jo ikke alle, der tænker sådan -men
all right - nu har jeg fået svaret, tak!

> Installerer K-Lite Mega Codec Pack

http://cybermedie.dk/forum/viewtopic.php?t=290&sid=ef31921dbf28acc6499ce9bcc76c7deb
> det har virket hver gang.

Fint - jeg takker endnu en gang!

--
ahw

Fra : S

Dato : 08-03-04 10:36

Arne H.Wilstrup skrev news:404b3e6a$0$95026$edfadb0f@dread11.news.tele.dk
> Fint - jeg takker endnu en gang!

Hvis det ikke virker, så skriv lige. Der findes andre, men K-Lite er bedst
(=har virket flest gange for mig).

Fra : Arne H.Wilstrup

Dato : 08-03-04 19:40

> Arne H.Wilstrup skrev news:404b3e6a$0$95026$edfadb0f@dread11.news.tele.dk
>
> Hvis det ikke virker, så skriv lige. Der findes andre, men K-Lite er bedst
> (=har virket flest gange for mig).

Det skal jeg nok!

--
ahw