MS Windows
briani 27239
Sandberg Netværkskort og windowsXP giver p~
Fra : Carsten Riis

Dato : 07-03-04 10:41

Hej windows-hajer

Jeg ville da lige installere winXP på konens puter og det virker da også
næsten som det skal.

Bemærk det lille ord: næsten.

Alt virker undtagen adgangen til internettet

Windows påstår at der er installeret et Asound-netværkskort.
men jeg ved, at der er installeret et Sandberg-netværkskort
(realtek-chipsæt).

MS-hjemmesiden er ikke til megen hjælp (med forbehold for at oplysningen
er gemt et eller andet sted i deres knowledge-database) og Sandberg.it
påstår, at windowsXP selv skulle kunne finde netværkskortet.

Hvilke "tryllerier" kan jeg foretage mig for at winXP accepterer
sandberg-netværkskortet?
Eller skal jeg købe et nyt netværkskort?

For svar vil konen (og jeg) være taknemmelig

mvh

Carsten Riis

Fra : Gevaldi

Dato : 07-03-04 11:02

Carsten Riis skriblede:

> [...]

> Hvilke "tryllerier" kan jeg foretage mig for at winXP accepterer
> sandberg-netværkskortet?
> Eller skal jeg købe et nyt netværkskort?

Har du driver disketten til dit Sandberg netkort?
Hvis ikke kan jeg godt smide den i dk.binaer.

Hvis du har så gå ind i kontrolpanel/netværk
og slet det kort der er installeret og genstart
maskinen og når du ser skærmen installerer
nye komponenter tvinger du maskinen til at
lede efter driveren på disketten.

--
/Gevaldi

Fra : Ejvind Kruse

Dato : 07-03-04 11:25

Gevaldi <georg_valdi@hotmail.com> wrote:
> Carsten Riis skriblede:

> Har du driver disketten til dit Sandberg netkort?
> Hvis ikke kan jeg godt smide den i dk.binaer.
>
> Hvis du har så gå ind i kontrolpanel/netværk
> og slet det kort der er installeret

Hvorfor ikke bare "opdater driver" og vis den hen på disketten
og vælg den driver man vil have ?

--
Ejvind

Fra : Carsten Riis

Dato : 07-03-04 13:45

Ejvind Kruse wrote:

> Hvorfor ikke bare "opdater driver" og vis den hen på disketten
> og vælg den driver man vil have ?

Er prøvet men ikke succesfuldt

mvh

Carsten

Fra : Carsten Riis

Dato : 07-03-04 13:44

Gevaldi wrote:

> Carsten Riis skriblede:

> Har du driver disketten til dit Sandberg netkort?

Ja, men der er ingen driver til winXP. Der er til windows-familien (dvs.
win98; winNT35 winNT4 og win2000) plus alle mulige underlige andre
styresystemer.
Der er på Sandbergs hjemmeside godt nok en winxp-driver. Men IKKE til
det netkort med realtek-chipsæt.

> Hvis ikke kan jeg godt smide den i dk.binaer.

Du må meget gerne sende det direkte til mig.....Jeg syntes dk.binaer er
uoverskueligt fyldt med underlige ting.

> Hvis du har så gå ind i kontrolpanel/netværk
> og slet det kort der er installeret og genstart
> maskinen og når du ser skærmen installerer
> nye komponenter tvinger du maskinen til at
> lede efter driveren på disketten.

WinXP søger helt automatisk efter nyt hardware og før jeg kan vælge
noget manuelt, så mener winxp at netkortet hedder asoundt (plus noget
modelnummer-halløj).

Takker for indsatsen, men jeg har allerede forsøgt mig med de nævnte
forslag.

mvh

Carsten Riis

Fra : Gevaldi

Dato : 07-03-04 15:10

Carsten Riis skriblede:

> [...]
> andre styresystemer.
> Der er på Sandbergs hjemmeside godt nok en winxp-driver. Men IKKE til

Ok, det er den samme jeg har.

> Du må meget gerne sende det direkte til mig.....Jeg syntes dk.binaer
> er uoverskueligt fyldt med underlige ting.

Det er der jo så ingen grund til.

--
/Gevaldi

Fra : Carsten Riis

Dato : 07-03-04 19:53

Carsten Riis wrote:

> Windows påstår at der er installeret et Asound-netværkskort.
> men jeg ved, at der er installeret et Sandberg-netværkskort
> (realtek-chipsæt).

I skal lige vide, at maskinen alligevel står for en udskiftning (til maj
5 år gammel), så vi laver en opgradering af maskinen istedet for.

Det hele ender med:

et chaintech bundkort,
en intel celeron 2,4 ghz cpu (inkl. køler)
og
256 mb ram
og
en silent NX3000 strømforsyning

Dertil kommer noget eksisterende udstyr

- Creative lydkort (det billige)
- 80 Gb Maxtor harddisk
- ATI grafikkort (5 år gammelt) ELLER Nvidia-something (1 år gammel)*
- cdrom 32x-speed
- diskettedrev
- Aopen Midi-kabinet (nu med: ATX strømforsyning)
- Microsoft trådløs keyboard og mus.

*: kommer an på, hvad chaintech bundkortet kan tage.

Jeg takker for jeres hjælp....men jeg det sidste lange tider affundet
mig med "tryllerier", manipulationer og andre krumspring med det
udstyr.....nu tager jeg altså skridtet og køber nyt.

mvh

Carsten Riis

Fra : Ejvind Kruse

Dato : 07-03-04 22:09

Carsten Riis <cr@carben.dk> wrote:
> .....nu tager jeg altså skridtet og køber nyt.

Javel ja..

--
Ejvind