trådløst netværk "hopper af" hvert 3.-4. m~
Fra : Jens S

Dato : 07-03-04 09:22

Hej

Jeg har erhvervet mig en bærbar med trådløst netværk (Intel PRO/wireless LAN
2100 3B mini PCI Adapter) og et 3Com Officeconnect 11Mbps access point.

De to enheder connecter fint (signal strength: very good - excellent), men
ca. hvert 3. - 4.minut kommer der en lille bobbel nede ved systray, der
fortæller mig at forbindelsen er røget. 3 sekunder efter kommer der en
bobbel der fortæller at der er fundet et nyt netværk. Jeg kan så klikke og
vælge "connect" og så kører det hele igen i 3-4 minutter.

Det er temmeligt enerverende! Er der nogen der har en ide om hvad det kan
være?

jens

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 07-03-04 12:19

"Jens S" <jensss2@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> vælge "connect" og så kører det hele igen i 3-4 minutter.
>
> Det er temmeligt enerverende! Er der nogen der har en ide om hvad det kan

Nu kan jeg ikke lige huske hvordan det er. Men man skal vist ind og definere
at Windows XP, IKKE skal styre det trådløse netværk. O istedet bruge de
mefølgende drivere og software... For ellers kappes de om at styre kortet.

Fra : Jens S

Dato : 07-03-04 12:59

> [...]
> mefølgende drivere og software... For ellers kappes de om at styre kortet.

Det lyder som en sansynlig årsag. Er der nogen der husker hvordan man gør?

Jens

Fra : Michael Vilhelmsen

Dato : 07-03-04 13:46

højre klik op på ikonet for din tråsløse netværksforbindelse og vælg "Vis
tråsløse netværk der er tilgængelige".

På det nye vindue, vælger du AVANCERET.

På det nye vindue der kommer frem, er der øverst oppe en checkbox "Brug
windows til at konfigurere indstillinger for det tråsløse netværk."
Fjern fluebenet.

Brug efterfølgende det medfølgende software til at sætte forbindelsen op.

Vupti. Det var det.

Michael

Fra : Jens S

Dato : 07-03-04 14:05

"Jens S" <jensss2@hotmail.com> wrote in message

> definere
> >

> Det lyder som en sansynlig årsag. Er der nogen der husker hvordan man gør?
>

> Jens

Så fandt jeg ud af det. Der skulle fjernes et flueben i "Use Windows to
configure my wireless network settings" under Egenskaber for det trådløse
netværk.

Tak for hjælpen.

Jens