Automatisk hente config fra flere Cisco ka~
Fra : Martin Jensen

Dato : 07-03-04 03:26

Hej NG,

Jeg leder efter et lille util, der kan hente running-config fra en Cisco
router eller -switch eller PIX.

Jeg har en del routere og switche, som sommetider bliver stillet lidt på, og
ville egentligt gerne kunne scripte mig ud af at hente deres config en gang
i mellem.

Jeg ved ikke hvad der vil være smartest at gøre, så forslag omkring det
hører jeg gerne, men det skal være ~gratis.

Det perfekte program til min problemstilling vil ifølge min fantasi ligne
noget a lá:

C:\> smartutil.exe -vtypass foo -enablepass bar -host
12.34.56.78 -output=backup_af_12.34.56.78_%date%.txt

Jeg er klar over sikkerhedsimplikationer ved at hive configs i plaintext
over netværket.

Jeg har ledt en del på Google, men uanset hvordan jeg formulerer søgningen,
så finder jeg ikke noget der ligner det jeg vil have - masser af store
programpakker er der dog.

Nogen der har set noget der ligner mit fantasi-util? :)

--
Mvh Martin Jensen
Fjern kendt komponist fra emailadresse ved email-svar.

Fra : Hans Jørgen Jakobsen

Dato : 07-03-04 09:42

On Sun, 7 Mar 2004 03:25:57 +0100, Martin Jensen wrote:

> Jeg leder efter et lille util, der kan hente running-config fra en Cisco
> router eller -switch eller PIX.

http://www.shrubbery.net/rancid/

/hjj

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 07-03-04 10:42

"Martin Jensen" <mje@nizemozart.dk> wrote:

> [...]
>programpakker er der dog.
>
>Nogen der har set noget der ligner mit fantasi-util? :)

Nu skriver du jo ikke noget om operativsystem, men det ligner noget
windows udfra prompten.

Prøv at kigge på Kiwi Cattools,
http://www.kiwisyslog.com/products.htm#cattools

Skal det være større så vil jeg tro en del management-systemer kan
håndtere det - og ikke mindst ciscos eget.

Hvis du bare vil hente det og har mod på selv at styre versionering og
diffs evt. så kan du hente det med perl / snmp / tftp.

Asbjørn Højmark har et et par eksempel-scripts på sin side,
http://www.hojmark.org/x/ - kig på gc-router og gc-switch.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 07-03-04 11:03

<mje@nizemozart.dk> wrote:

> Jeg leder efter et lille util, der kan hente running-config fra en Cisco
> router eller -switch eller PIX.

Det er fuldstændig trivielt at lave med fx Perl + Net::Telnet
eller med Expect. Både Perl og Expect bør være en del af enhver
netværksadmins værktøjskasse.

> Jeg har en del routere og switche, som sommetider bliver stillet lidt på, og
> ville egentligt gerne kunne scripte mig ud af at hente deres config en gang
> i mellem.

www.hojmark.org/x/gc.zip

-A
Links : http://www.hojmark.net/