Online indtastning af telefonbog
Fra : Lars Christoffersen

Dato : 06-03-04 17:15

Hej

Jeg har lige fået duet ved TDC (med en SE T230), og synes faktisk de fleste
tjenester er ret geniale. Jeg savner dog en ting som jeg endnu ikke har
kunnet finde, nemlig en online indtastning af telefonbog med efterfølgende
overførsel til telefonen.

Da jeg havde Orange, var muligheden der (selve funktionen virkede dog
aldrig), og jeg kan bestemt ikke forestille mig at TDC halter efter Orange
på nogen områder........

Ved nogen hvor jeg går hen for at indtaste min telefonbog?

Eller skal jeg have fat i en ekstern tjeneste fra et andet firma for at gøre
det - i så fald, hvor finder jeg den?

Med vendlig hilsen

Lars Christoffersen

Fra : Ukendt

Dato : 06-03-04 19:20

Der har længe eksisteret en ting, der kaldes en Chipy. Den tilsluttes
computeren og kan efterfølgende bruges til at redigere telefonnumre på
simkortet med.
Det er i hvert fald en løsning. Jeg købte min hos Telekæden for flere år
siden og jeg tror, de koster under 200 kr. i dag.

Men T230 har også mulighed for USB-tilslutning. Var det værd at overveje?

"Lars Christoffersen" <Lars.Christoffersen@FJERNDETTEaab-net.dk> skrev i en
meddelelse news:c2csnd$4u2$1@news.net.uni-c.dk...

Fra : Lars Christoffersen

Dato : 06-03-04 20:17

> Men T230 har også mulighed for USB-tilslutning. Var det værd at overveje?

Det var da bestemt værd at overveje. Har du nogen idé om hvad USB-kablet
koster?

Erfaring siger mig desuden at sådant noget formentlig er billigst at købe
over nettet - findes der en netshop som forhandler disse billigt??

Lige en ting til: Kan man overhovedet ikke skifte covers på en sådan
SonyEricsson telefon?? Det er nemlig ret irriterende at have to af slagsen
og ikke kunne kende forskel på dem........

Lars Christoffersen

Fra : Ukendt

Dato : 07-03-04 05:06

Hej Lars

Jeg aner ikke hvad et USB-kabel koster.
Men Chipy'en er alligevel lidt dyrere, end jeg troede.
T. Hansen har den, og det bliver nok ikke meget billigere
http://www.thansen.dk/product.asp?c=221181062&n=443666806&pn=443667104

Husk dog på at USB-kablet sikkert kun virker til Sony Ericsson telefoner
mens Chipy'en er universel.
Du måtte gerne købe min for en hund, men så bliver der lang leveringstid, da
den ligger i kælderen hos mine forældre langt borte.
Jeg bruger selv InfraRød overførsel nu, og jeg kan ikke forestille mig at
skulle have en telefon i fremtiden, uden den skal have enten dét eller
BlueTooth.

"Lars Christoffersen" <Lars.Christoffersen@FJERNDETTEaab-net.dk> skrev i en
meddelelse news:c2d7cm$89m$1@news.net.uni-c.dk...

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 06-03-04 20:54

"Pindarm" <.> wrote in message
> [...]
> Det er i hvert fald en løsning. Jeg købte min hos Telekæden for flere år
> siden og jeg tror, de koster under 200 kr. i dag.

Sådan een har Aldi såmænd lige haft på "her-og-nu" tilbud for 69,95 - den
ligger stadigvæk i nogle Aldier.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Hien Quoc Do

Dato : 07-03-04 11:43

> [...]
>
> Da jeg havde Orange, var muligheden der (selve funktionen virkede dog
> aldrig), og jeg kan bestemt ikke forestille mig at TDC halter efter Orange

- det har du fuldstændig ret i! TDC's svar på en online telefonbog finder du
http://mailkalender.tdcmobil.dk

--
Mvh,
Hien

Fra : Lars Christoffersen

Dato : 07-03-04 17:36

"Hien Quoc Do" <hien@FJERNhien.dk> skrev i en meddelelse news:404afcc8$0$138

> - det har du fuldstændig ret i! TDC's svar på en online telefonbog finder
du
> på http://mailkalender.tdcmobil.dk

Det ser faktisk ud til at være noget af det jeg søger. Jeg kan snildt
indtaste alle mine kontaktpersoner, men umiddelbart kan jeg ikke få mine
kontaktpersoner overført til min telefonbog på min T230.

Hvordan mon jeg klarer den??

Lars Christoffersen

Fra : Hien Quoc Do

Dato : 07-03-04 17:50

"Lars Christoffersen" <Lars.Christoffersen@FJERNDETTEaab-net.dk> skrev i en
meddelelse news:c2fj3k$3b0$1@news.net.uni-c.dk...
> [...]
> indtaste alle mine kontaktpersoner, men umiddelbart kan jeg ikke få mine
> kontaktpersoner overført til min telefonbog på min T230.

Det gik vist lidt for hurtigt med at læse dit indlæg her til morges! Jeg
tvivler faktisk på, at du kan overføre kontakpersonerne fra din online
telefonbog til din mobil - desværre! Den eneste løsning, jeg umiddelbart kan
se, for at slå op i telefonbogen er ved at sende en sms til 842 med
kommandoen: FIND navn, hvorefter denne vil svare dig tilbage med de fundne
navne i din telefonbog.
Hvis dette ikke opfylder dine krav, er eneste løsning formentlig at finde et
program til din computer, som du kan benytte til det ønskede formål.

--
Mvh,
Hien