MS Windows
briani 27239
2 x Messenger-ikon
Fra : J & P

Dato : 06-03-04 13:54

Hej,

når jeg starter min XP Pro op, så kommer der to Messenger-ikoner nede ved
uret sammen med alle de andre.
Når jeg så kører musen hen over et af ikonerne forsvinder det igen.

Hvorfor gør den det?! Det er jo ikke det store praktiske problem, men kan
jeg undgå de to ikoner på en eller anden måde?
Jeg har forresten geninstalleret min XP for et stykke tid siden af andre
årsager, men der kom igen to ikoner...

Har nogen måske et forslag?

--
Hilsen Jakob

Fra : Ukendt

Dato : 06-03-04 14:12

Noget med at den ene er Windows Messenger og den anden er MSN Messenger?
Det er pisse irriterende. Jeg har selv kvalt Windows Messenger, da den havde
det laveste versionsnummer her. Det fungerer godt nok med kun den ene nu.

Fra : J & P

Dato : 06-03-04 14:17

> Noget med at den ene er Windows Messenger og den anden er MSN Messenger?

Har de ens ikoner?

> Det er pisse irriterende. Jeg har selv kvalt Windows Messenger, da den
havde
> det laveste versionsnummer her. Det fungerer godt nok med kun den ene nu.

Kan man ikke kvæle dem begge to? Jeg bruger dem ikke (endnu?)

--
Hilsen Jakob

Fra : Ukendt

Dato : 06-03-04 14:19

Ikonet er det samme.

Du kan vist afinstallere dem i "Tilføj/Fjern Programmer" i kontrolpanelet.

Fra : J & P

Dato : 06-03-04 15:12

> Du kan vist afinstallere dem i "Tilføj/Fjern Programmer" i kontrolpanelet.

Hmm... Der ligger ingen Messenger dér. Det er forresten Windows messenger
der er tilbage.

--
Hilsen Jakob

Fra : Morten Andersen

Dato : 06-03-04 21:28

"J & P" <jakob_griffelGNLPFTH@hotmail.com> wrote in message

> Hmm... Der ligger ingen Messenger dér. Det er forresten Windows messenger
> der er tilbage.
>
> --
> Hilsen Jakob

Kig under Windows-komponenter.
-Morten

Fra : hamish

Dato : 13-03-04 17:56

Hej Jacob.

Du kan gøre som følger: Gå ind i "kør". Skriv "msconfig". Vælg derpå
fanebladet "start". Nu har du en oversigt over de programmer der starter
sammen med Windows. Fjern fluebenet ud for dem du ikke ønsker skal
starte af sig selv, og genstart derpå computeren.

Hvis det ikke funker efter hensigten, kan du anvende et udmærket lille
program der hedder JV16 Power Tools. Det kan hentes gratis her:

http://www.pcworld.com/downloads/file_description/0,fid,22765,00.asp

Det fungere på samme måde. Dog er fremgangsmåden en smule anderledes:
Åben programmet og vælg "Registry Tools". Vælg derpå "Registry manager"
(blokken længst til venstre), i venstre øvre hjørne vælger du "starting
programs". Nu sætter du flueben ud for de programmer du ikke ønsker skal
starte samtidig med windows. Derefter vælger du "remove" i nederste
højre hjørne, og så vidt jeg husker, genstart. Så skulle den være der.

Vær i øvrigt opmærksom på, at du ikke fjerner programmerne fra
computeren ved denne fremgangsmåde, men blot forhindrer dem i at starte
op automatisk. De kan snilt startes manuelt senere hvis du ønsker.
Endelig skylder jeg lige at sige, at nogle windows komponenter er
afhængige af tjenesten messenger. Så hvis ovennævnte giver dig problemer
efter udførelsen, kan du blive nødt til at tilføje en af dine messengers
til listen igen.

Med venlig hilsen og god fornøjelse

Hamish

http://www.kandu.dk/