Skærme
Fijala 3554
Samsung Syncmaster 959NF.. 2 vandrette str~
Fra : Jonas

Dato : 06-03-04 00:35

Hej Gruppe

Jeg har købt ovennævnte skærm, men der er ligesom 2 vandrette striber lige
langt fra bunden og toppen. En kammerat siger at det er der på CRT skærme
med fladt visuelt billedrør, er det rigtigt ?

Jonas

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 06-03-04 01:35

"Jonas" <anonym@sted.dk> crashed Echelon writing

> Jeg har købt ovennævnte skærm, men der er ligesom 2 vandrette striber
> lige langt fra bunden og toppen. En kammerat siger at det er der på
> CRT skærme med fladt visuelt billedrør, er det rigtigt ?

Sony billedrør og hedder Trinitron, og optræder på skærme hvor glasset er
skåret ud af cylinder istedet for kugleform. På en måde kan man kalde
linjerne Sonys kendetegn.

--
Bjarke Andersen

Fra : Brian Hansen

Dato : 06-03-04 03:32

> Sony billedrør og hedder Trinitron,

Rigtigt

>og optræder på skærme hvor glasset er
> skåret ud af cylinder istedet for kugleform.

Nej, det er en gittermaskeskærm med tensiontråde (stregerne).

Klippet fra Sony FAQ:
Why do FD Trinitron monitors have one or two thin lines stretching across
the width of the screen?
A single 'damper wire' (or two wires for bigger screen monitors) is
placed horizontally across the vertical stripes of the FD Trinitron Aperture
Grille. This holds the grille in place and limits possible vibration.
Generally, the line is not visible, although it may be seen against a white
background. Clearly it makes little difference to many users, particularly
those using DTP and image processing applications, for whom FD Trinitron is
the preferred monitor type because of its many advantages.

Brian

begin 666 transpix.gif
K1TE&.#EA`0`!`( !`````````"'Y! $```$`+ `````!``$```("3 $`.P``
`
end

Fra : Jonas

Dato : 06-03-04 08:11

Tusind Tak for hjælpen, rart at vide at der ikke er noget galt med skærmen..

God Weekend
Jonas

Fra : Anker

Dato : 06-03-04 09:36

Brian Hansen wrote:

> Rigtigt

Forkert

> Nej, det er en gittermaskeskærm med tensiontråde (stregerne).

Ja; men Diamondtron rør fra NEC/Mitsubishi og i princippet det samme som Trinitron.

Mvh. Anker

Fra : Thomas Wesley Hinton

Dato : 07-03-04 14:36

"Jonas" <anonym@sted.dk> skrev i en meddelelse news:40490e7f$0$95099

> En kammerat siger at det er der på CRT skærme med fladt visuelt billedrør,
er det rigtigt ?

Det er der på Trinitron og Diamondtron skærme, ikke på Flatron skærme fra
LG. Så helt rigtigt er det ikke.