Sikkerhed i top / SSID Broadcast er slået ~
Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 05-03-04 22:14

Hejsa.

Dælme nem at indstille, min nye Linksys BEFW11S4.
Men dog alligevel kan jeg ikke få det til at spille når jeg indsætter 128
bit kode.. Det virker da ellers til at være lige ud af landevejen.. Men jeg
kan ikke få kontakt med Linksys, selvom jeg indsætter den lange kodestreng..
Nå, men sikkerheden, hvordan vuderer i den hvis SSID Broadcast er slået fra.
Betyder det ikke at det er umuligt(eller hva?) for andre at se mit trådløse
netværk? Eller er der værktøjer der alligevel kan se mig, og logge sig ind?

Hilsen Thomas

Fra : Bear

Dato : 05-03-04 23:12

Hej Thomas!

At slå SSID broadcast fra giver ingen øget sikkerhed overhovedet!
Der findes masser af programmer der kan finde dit SSID uden at det blir
broadcastet.

Mvh Bear

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 05-03-04 23:58

> At slå SSID broadcast fra giver ingen øget sikkerhed overhovedet!
> Der findes masser af programmer der kan finde dit SSID uden at det blir
> broadcastet.

Tænkte det nok at det sikkert var nemt at bryde..
Hmm.. jeg skal altså have den 128 bit til at virke..

Mvh Thomas

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 06-03-04 00:16

On Fri, 5 Mar 2004 23:58:06 +0100, "Thomas Jacobsen"
<tj@FJERN-DETTEperson.dk> wrote:

> Hmm.. jeg skal altså have den 128 bit til at virke..

Du mener WEP? Det er heller ikke sikkert.

Se på WPA.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Bjarne Degn Lund

Dato : 05-03-04 23:23

> [...]
trådløse
> netværk? Eller er der værktøjer der alligevel kan se mig, og logge sig

Som alene løsning betyder det ikke meget at SSID Broadcast er slået. Du skal
også bruge kryptering af kommunikationen og sat sammen med filtrering af MAC
Adresser begynder det at kunne bruges.

--
Bjarne

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 06-03-04 00:00

> [...]
skal
> også bruge kryptering af kommunikationen og sat sammen med filtrering af

Tak skal du have for svar. Filtrering af MAC, betyder det at man låser
kommunikation til sin AP?? Så ingen andre skulle koble sig på der?
Kryptering af kommunikationen, det er vel de 128 bit, som jeg ikke kan få
til at køre?

Hilsen Thomas

Fra : Bjarne Degn Lund

Dato : 06-03-04 00:22

> skal
> MAC
> > >

> Tak skal du have for svar. Filtrering af MAC, betyder det at man låser
> kommunikation til sin AP?? Så ingen andre skulle koble sig på der?
Et MAC adresse filter tillader kun de netkort med de MAC Adresser du angiver
at forbinde til dit AP

> Kryptering af kommunikationen, det er vel de 128 bit, som jeg ikke kan få
> til at køre?
Ja

--
Bjarne

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 06-03-04 09:02

On Sat, 6 Mar 2004 00:21:57 +0100, "Bjarne Degn Lund"
<BDegnLund@mailBLAH.dk> wrote:

> Et MAC adresse filter tillader kun de netkort med de MAC Adresser
> du angiver at forbinde til dit AP

Ja. Plus andre netkort, der er sat til at bruge de samme MAC-
adresser, selvfølgelig. (Og det er så ulempen ved den model).

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Bjarne Degn Lund

Dato : 06-03-04 23:41

> Ja. Plus andre netkort, der er sat til at bruge de samme MAC-
> adresser, selvfølgelig. (Og det er så ulempen ved den model).

Ret mig gerne hvis jeg tager fejl, men er det ikke noget med at MAC adressen
for et netkort et unikt.

De forskellige producenter af netværksudstyr får tildelt de første X antal
bit i MAC adressen som producent ID, resten (lad os bare kalde dem for Y
bit) tildeler producenten unikt hvert netkort.
Dvs. fra hver producent er kun X bittene ens, Y bittene er forskellige.

Jeg er også godt klar over at der findes nogle kort, hvor man kan selv kan
ændre MAC adressen. Jeg mente dog ikke at de blev lavet mere.

--
Bjarne

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 06-03-04 23:50

On Sat, 6 Mar 2004 23:41:04 +0100, "Bjarne Degn Lund"

Det sidste er som regel driver bestemt.
Flemming Jacobsen

Fra : Mads Bahrt

Dato : 07-03-04 00:10

Bjarne Degn Lund wrote:
> Jeg er også godt klar over at der findes nogle kort, hvor man kan selv kan
> ændre MAC adressen. Jeg mente dog ikke at de blev lavet mere.

Du kan som regel altid ændre din MAC-adresse. Det er dog ikke alle
drivere der tilbyder det som en nemt tilgængelig mulighed.

MVH

Mads

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 07-03-04 02:45

On Sat, 6 Mar 2004 23:41:04 +0100, "Bjarne Degn Lund"
<BDegnLund@mailBLAH.dk> wrote:

> Ret mig gerne hvis jeg tager fejl, men er det ikke noget med at
> MAC adressen for et netkort et unikt.

Det er rigtigt, at alle netkort er født med en unik MAC-adresse,
men lidt afhængig af operativsystem og driver kan det relativt
simpelt ændres til noget andet.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 06-03-04 00:14

> [...]
skal
> også bruge kryptering af kommunikationen og sat sammen med filtrering af

Allowed Computers.. Hvordan finder jeg mit PCMCIA korts MAC adresse? For det
er vel det der bliver spurgt om, ikk..?
Kan hackere egentlig bryde det også - en MAC filtrering?

Hilsen Thomas

Fra : Bjarne Degn Lund

Dato : 06-03-04 00:25

> skal
> MAC
>
> Allowed Computers.. Hvordan finder jeg mit PCMCIA korts MAC adresse? For
> [...]
Nu er jeg ikke lige særlig god i Linksys produkter, men på min DLink router
hedder det MAC Filter.

Den nemmeste måde at finde MAC Adressen på dit PC Card må være at tage en
ipconfig /all fra en kommandoprompt og så er det den fysiske adresse på dit
trådløse netkort.

> Kan hackere egentlig bryde det også - en MAC filtrering?
I teorien kan alt brydes. I praksis vil jeg sige ikke umiddelbart, men jeg
er langtfra sikker (Især ikke så sent på natten / tidligt om morgenen)

--
Bjarne

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 06-03-04 00:19

Er I enige her:

http://kundeservice.tdconline.dk/artikel.php?dogtag=art_5443_8917&id=43805

Klip fra ovenstående link:
"Så stærkere kryptering skal være helt noget andet. F.eks. TKIP som er en
modifikation af WEP, som gør, at man ikke bryde WEP ved at "lytte" og "samle
data" og "analysere" de opsamlede data. "

Er det nemt at opsætte ?? Hvor findes dette prg.?

Hilsen Thomas