Malawi: Aulonocara
Fra : Miv

Dato : 05-03-04 21:58

Nogle der ved om Jacobfreibergi "otter point" vil krydse med stuart granti
typerne ? Hvis ja, hvilke aulonocara typer kan så gå' sammen med St. granti
? (udover rostratum) !!

Mvh.
Michael

Fra : Luten[9400]

Dato : 06-03-04 16:26

hej.

så vidt jeg ved er det alle aulonocara typer som ikke må blandes med
hinanden

mvh lasse

Fra : Mikael Knop

Dato : 06-03-04 16:57

Miv wrote:
> Nogle der ved om Jacobfreibergi "otter point" vil krydse med stuart
> granti typerne ? Hvis ja, hvilke aulonocara typer kan så gå' sammen
> med St. granti ? (udover rostratum) !!

Ifølge Ad Koning kan Aulonocara inddeles i undergrupper og indenfor de
enkelte undergrupper vil arterne krydse. Men man skulle kunne holde en art
fra hver undergruppe uden risiko.
Jacobfreibergi og stuartgranti udgør hver sin undergruppe og man kan derfor
holde 1 type af hver sammen. Dvs. din Aul. jacobfreibergi "Otter Point" kan
fint gå sammen med en stuartgranti type.
MVH Mikael

Fra : jnjonas

Dato : 06-03-04 17:19

Hej,
det er der vist ingen garanti for at de ikke kan finde på alligevel. Jeg har
oplevet kryds mellem fisk, man slet ikke ville regne med kunne finde på at
krydse.
Hvis du tager Trematocranus placodon, findes der mange i omløb som reelt er
kryds mellem ovennævnte og Cyrtocara moorii. Jeg har også set tilfælde hvor
Mbuna typer har krydset med ikke Mbunaer. Så der er ret stor sandsynlighed
for at div. Aulonocara arter kan krydse. Men hvis du vil have flere
Aulonocara typer sammen er, det nok mindst sandsynligt at rostratum,
kandensis og maylandi vil krydse. Dog skal du ikke holde maylandi go
Kandensis sammen.

Mvh
JN

Fra : Thomas Rybak

Dato : 06-03-04 17:50
Fra : Jan Bøgh

Dato : 06-03-04 18:10

"Thomas Rybak" <private_REMOVE@rybakit.dk> wrote in message
> Se her: http://www.cichlidrecipe.com/cichlidchart/flashchartd.html

Interessant - men fortæller vel ikke alverden om hvilke Aulonocaraer, der
kan gå sammen?

vh
Jan

Fra : Thomas Rybak

Dato : 07-03-04 10:56

> Interessant - men fortæller vel ikke alverden om hvilke Aulonocaraer, der
> kan gå sammen?

Jeg var måske lidt for hurtig - har ikke kigget så meget på den

Mvh Thomas