Win98SE har svært ved at finde internettet
Fra : Jeppe

Dato : 05-03-04 19:20

Jeg logger vekslende på to trådløse internet (kanal 6 og kanal 11) med
mit belkin USB wireless netkort.

Men jeg har et problem: hver gang jeg skifter fra det ene til det
andet kan jeg i første omgang ikke se internettet selv om netkortet
konnekter fint til accesspointet.

Og hver gang gør jeg så det at jeg ændrer på netværksindstillingerne
(mere eller mindre tilfældigt): skifter fra "windows logon" til
"microsoft family logon" og sætter kryds i eller fjerner krydset i
tick-boxen ud for "microsoft family logon" under "TCP/IP properties >
bindings".

Når jeg har rodet lidt med det og genstartet et par gange virker det
altid perfekt igen og jeg er på internettet. Men det er tilsyneladende
ret tilfældigt hvilke indstillinger jeg ender med (så vidt jeg kan
se...) Altså helt u-reproducerbart....

Så mit spørgsmål er: hvad f..... foregår der? Hvad er det for en slags
problem jeg har?

vh

Jeppe

PS: Her er nogle oplysninger mere som måske er relevante:

Jeg kører med windows 98 SE.

Der er forskellige webkryptering på de to forbindelser som må ændres
hver gang, men det er næppe det der er problemet - vi har prøvet at
slå krypteringen fra på den ene uden at det ændrer noget.

Det ene access point er et linksys med linksys router. Det andet er et
zyxel med ukendt router. Begge forbindelser er alm. ADSL forbindelser.

Det virker absolut som et problem i min software (win98) og ikke i
hardwaren, for jeg kan boote min computer skiftevis med to næsten ens
win98SE partitionerne og man kan se at problemet ligesom hm...
"klæber" til softwaretilstanden.