Lejrbålssange?
Fra : Mr bob

Dato : 05-03-04 12:41

Hey

søger klassiske lejrbålssange til at spille på guitar.
ala oasis wonderwall, men i ved jo nok hvad jeg mener! noget man kan synge
med på!

Hvilke vil i anbefale?

er der evt en side man kan finde sådan nogle sange på?

Jackie

Fra : Mads TJ

Dato : 05-03-04 14:07

> [...]
>
> søger klassiske lejrbålssange til at spille på guitar.
> ala oasis wonderwall, men i ved jo nok hvad jeg mener! noget man kan synge

hvis det er klassiske lejrbålssange, så er det nok ikke lige wonderwall, jeg
ville forbinde med det... snarere noget: "Vi har lejrbål her"-agtigt, og
sådanne sange kan du finde i en hvilken som helst spejdersangbog, som du kan
låne på ethvert bibliotek.

og dermed ikke sagt, at wonderwall ikke egner sig til lejrbål, for det tror
jeg, den er særdeles god til

MVH
Mads TJ

Fra : Mr bob

Dato : 05-03-04 14:21

OK, så ikke lejrbålssange, men sange man kan spille og synge med på, I STIL
MED Wonderwall!

Fra : Karina Hjorth

Dato : 05-03-04 17:20

> OK, så ikke lejrbålssange, men sange man kan spille og synge med på, I
STIL
> MED Wonderwall!

Hvad med:

Kvinde Min
Everybody Hurts
Kald det kærlighed
Summer of 69
Kender du det (Mona)
Yesterday
Smuk og dejlig
Hotel California (kom frisk!)
Pretty Woman

- og så er jeg jo nødt til at skrive det... Shu-bi-dua - de fleste kan da i
hvert fald synge med på et eller andet af deres...

Mvh
Karina

Fra : Mads Breddam

Dato : 05-03-04 17:43

> OK, så ikke lejrbålssange, men sange man kan spille og synge med på, I
STIL
> MED Wonderwall!

Jeg vil nødig sætte den i klasse med Wonderwall men: "Wish you were here"
med Pink Floyd.

Ellers:

"Living on a Prayer" i akustisk version af Bon Jovi
Det meste med Kim Larsen
Er det folk som kan synge dybt eller er meget fulde: Tom Waits - Time
Er det mere alt/sopran: Tori Amos' cover af Time
Johnny Madsen - Motorvej og så mange andre med ham.
Beatles - Yesterday, Let it be, und so weiter...
Metallica - Nothing else Matters. Den kører vistnok i 3/8, så den kan være
lidt besværlig for den "umusikalske". Ikke at jeg mener noget med det men,
hvis der er tale om fællessang, så er den måske ikke lige velegnet.
Mr. Big - Hold on Little Girl

--
Mvh.:
Mads Breddam

"Jeg bryder mig ikke om fanatisme, - kun når man er forelsket." Kim Larsen,
musiker.

Fra : Peter & Louise

Dato : 06-03-04 13:55

Atomic swings stone me into the groove er fantastisk på fælles sang!!
mvh Peter

Fra : Michael Hansen

Dato : 06-03-04 21:21

Måske....

Leaving on a jetplane
Living next door to Alice
American Pie

Fra : Mr bob

Dato : 07-03-04 02:04

Jep Jep, bare kom med flere hvis i kan! det er super!

Fra : Puntofisken

Dato : 07-03-04 16:53

Nu hørte jeg ngoet John Mogensen i radioen tidligere - jeg ved ikke om det
eventuelt var noget? Der er da et par stykker som folk - ok, afhængig af
aldersgruppe *g* - kan synge med på

Mvh. Trine