Hund <-> arbejde
Fra : B Frey

Dato : 05-03-04 09:57

Hej, dette spørgsmål er sikkert blevet stillet en milliard gange før
herinde, men det er vel også individuelt for hunde.

Jeg overvejer at få en korthåret collie. Den skulle eftersigende være en
meget aktiv hund, og jeg spekulerer på om den vil kunne klare, at jeg har et
8-timers arbejde. Jeg vil naturligvis bruge meget tid på hunden om aftenen,
og klart nok også i weekenderne, men vil det kunne gå?

Det handler jo selvfølgelig også om, hvordan man ser på det, men jeg vil
ikke byde en hund, at skulle være alene hjemme i den tid, hvis den ikke har
det godt med det. - så man kan jo sige, at det er et ret afgørende
spørgsmål.

mvh
Betina

Fra : Anne-Marie Prange

Dato : 05-03-04 10:08

"B Frey" <musik@paradis.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
aftenen,
> og klart nok også i weekenderne, men vil det kunne gå?

Hej prøv lige at se nedenstående link som jeg fik i går dels fra DB
og dels fra min veninde Christina B der er hundepsykolog

http://www.stiften.dk/artikel:aid=152410

Hejhils fra Ami

Fra : Jytte

Dato : 05-03-04 09:58

B Frey wrote:
> [...]
> vil ikke byde en hund, at skulle være alene hjemme i den tid, hvis
> den ikke har det godt med det. - så man kan jo sige, at det er et ret

Hej Betina.

Spørg hos www.collie.dk der er en debatside.

Jeg vil selv mene at det er synd for en lille hvalp, men for en voksen rolig
hund kan det godt lade sig gøre.
Det kræver selvfølgelig at du tager dig af den og træner den, når du er
hjemme.

Hilsen
Jytte

Fra : Ann Nielsen

Dato : 05-03-04 10:33

Hej Betina

Endnu et spørgsmål med mange meninger, og det er dejligt.

Jeg har en hvalp på 20 uger, og han har "babysitter" på et par gange
om dagen (er væk i ca. 9
timer på arbejde). Det er min kære far, der er pensionist og de begge
nyder tiden sammen. Jeg
ved at der er hundeluftere, ja selv et firma der har med hundeluftning
at gøre. Ellers findes
der "børnehaver" til hvalpe/hunde rundt omkring i landet.

Hvis du få dig en collie betyder det jo også en masse aktiviteter til
dig og hunden, ellers vil
den kede sig, og begynde at gnave lidt i sofaen/døren osv. osv. og det
er der ikke så mange
hundeejere der er vilde med. JEG er ihvertfald ikke. I løbet af de 8
timer man er væk fra
arbejdet, kan en hund finde på maaaange ting at gnave i og "hygge" sig
med! Især som hvalp vil
den "hygge" sig på den måde..

Det er dejligt at du tænker over de ting inden at du anskaffer dig en
hund. Mange tænker først
over det EFTER at de har fået sig en hund.

Med venlig hilsen

Ann