VPN gennem dlink 804
Fra : ....

Dato : 04-03-04 22:36

Hej NG

Jeg kæmper lidt med at sætte et par forbindelser op gennem min router, som
er en D-link DI 804.
Jeg vil køre VPN op mod min NT4, som kører server på indersiden af router /
firewall'en.

Jeg har prøvet at åbne port 1723 og redirecte den ned på den rigtige
maskine.
Der er VPN "hul" på indersiden af routeren, hvor jeg kan logge på serveren
uden problemer.

Men der er ikke "hul" fra WAN, og jeg mangler snart kun at finde
boremaskinen frem...........

Nogen der har fået det til at virke på den router ? Eller ved hvordan man
gør ?

Hvis der nu er en som helt sikkert ved at det IKKE lader sig gøre, er der så
nogen der har en anbefaling af en firewall. Den skal ikke koste en million
milliard, og skal virke på en NT4 server edition.

Mvh
Thomas

Fra : Anders Larsson \(fje~

Dato : 05-03-04 00:59

"...." <nykoebingvej_fjern_dette_@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> uden problemer.
>
> Men der er ikke "hul" fra WAN, og jeg mangler snart kun at finde

Det ser ud til at det er en PPTP du prøver at køre.
For at det skal virke, kan du ikke nøjes med at åbne for TCP port 1723.
Du skal også åbne for "GRE 47" protokollen - altså ikke en port. Og D-Link
snakker jo kun om porte ved forwarding.

Prøv at åbne TCP port 47 også - med lidt held vil det virke. Ellers er du
nødt vil at finde en router som tillader åbning af en PPTP virtuel server
(altså TCP 1723 + GRE 47)

Alternativt kan du være nødt til at skifte til IPSec.

MVH Anders (8900)

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 06-03-04 13:55

"Anders Larsson (fjern ikke noget fra email adr.)"
<nospamfilter001@BotNak.dk> skrev i en meddelelse news:4047c2af$0$55929

> [...]
> (altså TCP 1723 + GRE 47)
>
> Alternativt kan du være nødt til at skifte til IPSec.

Der kan da åbnes op for PPTP server gennem en 804.
I hvertfald med firmware 2.04b.
Burde det så ikke kunne køre der.
Der hvor du åbner, er inde i:
Basic Setup
Local Network Settings
Next
og der kan du sætte fluebenet ved PPTP.

Håber du kommer videre.

--
mvh Uffe

Fra : ....

Dato : 06-03-04 17:35

Hej

Jeg har lige opgraderet til den seneste firmware jeg kunne finde, så jeg er
enig i at det skulle kunne lade sig gøre.
Jeg har prøvet før, men det virkede ikke.
Jeg må nu lige vente til jeg kan få det testet igen, efter weekenden. Det
kan jo være at det har hjulpet med en firmware opgradering....

Mvh
Thomas