aaaaaargh!
Fra : Gitte J.L

Dato : 25-04-01 13:57

Hejsa
Nu må det snart være nok! Nogle gode tips til, hvordan man vender sit
elskede kræ af med at mjave højt hele morgenen? Han begynder (det har
stået på en uge eller to) når fuglene begynder at synge - dvs. klokken
05.00 - og fortsætter til jeg står op klokken 07.00 og fodrer! Jeg er
begyndt at lukke døren til stuen, af skræk for at vore nye naboer måske
har soveværelse ind mod vores stue....ellers står han i stuen og råber.
Jeg er 100% sikker på at han mjaver for at vi skal stå op, eller for at
Freja skal stå op (hun vil også hellere sove til klokken 07.00). Ekstra
motion om aftenen har ikke rigtig gjort nogen forskel, og da vi ikke har
en vandpistol har vi ikke prøvet det (nogen som har erfaringer med
det?). Hvis ikke det var for naboerne ville det ikke være noget større
problem, for jeg kan fint bruge apotekets blå ørepropper, som tager det
meste...men det er mindre fedt hvis naboen en dag banker på og ber os
lukke munden på Labbe (det er jo ikke usandsynligt at de kan høre ham,
for vores køkken ligger klods op af deres køkken også).
Please....erfaringer og forslag modtages med kyshånd.
- Gitte

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 25-04-01 14:17

> [...]
> stået på en uge eller to) når fuglene begynder at synge - dvs. klokken
> 05.00 - og fortsætter til jeg står op klokken 07.00 og fodrer!

Det gør Boris også - jeg står op og lukker dem ud, og hvis det ikke ser ud
til at have interesse, så roder jeg lidt i madskålen og går i seng igen.

Mvh Maria

Fra : Nina

Dato : 25-04-01 15:03

Jeg har en der skraber på soveværelsesdøren hver morgen, når uret har
ringet. Hvis der ingen reaktion kommer fra os, begynder hun at miJAVe højt
og laver spring efter håndtaget (som nu stikker lodret op i luften, fordi
jeg har vendt det, da hun ellers kunne åbne døren)

Det er EFTER at vi har kæmpet i månedsvis for at få hende til at stoppe...
der var mange mange søvnløse nætter. Alle midler blev prøvet, det eneste der
har hjulpet er, at ignorere totalt på alle de tidspunkter hvor vi ikke vil
ha, at det skal foregå (total var for vores vedkommende at ligge mere end
mussestille).. og når uret har ringet, stå op og hilse på katten med det
samme, fodre, lukke ud osv. Altså der er en gevinst at hente når uret har
ringet.. ellers absolut INTET.

God fornøjelse, det er hårdt arbejde.
Men det er dejligt når man kan se at det hjælper... på randerne under øjene

Hilsen Nina

Fra : Gitte J.L

Dato : 25-04-01 17:14

Snøft.... Vi har ignoreret i ugevis faktisk. Og til sidst bliver han så grov, at
han enten giver Freja et lag tæsk eller, at han begynder at vælte ting ned fra
mit skrivebord!
Hm....Vi har tænkt os at kontakte de nye naboer og høre om de hører noget - og
så lige tjekke endnu engang med overboerne, som flere gange har bedyret at de
virkelig intet hører til kattene - og hvis ingen har noget at udsætte på
terroristen, ja så sover jeg bare fredeligt videre med syv tons ørepropper i
ørerne. At Laban spilder kræfterne er jo ikke et problem...så længe naboerne
bare ikke ser grund til at klage.
Pyha...jeg har været helt udmattet den sidste tid
- Gitte

Fra : marianne hellemose

Dato : 25-04-01 17:18

Hej Gitte
Sådan nogle katte "kender" jeg godt.
jeg har vænnet mig til at tage en lille skål (m/ låg)tørkost
med når jeg går i seng, når kræet så starter serenaden
hiver jeg låget af skålen og hælder indholdet ud på
gulvet, og så får de bare det mindre senere, der er nemlig
to der er "underhøje"

--
Marianne

Hellemose Somali
marianne@hellemose.dk

SOME PEOPLE HAVE LIVES - OTHERS HAVE CATS

Fra : Gitte J.L

Dato : 25-04-01 17:25

OK. Alternativt!! ...det bliver føjet til listen over mulige
løsninger. Vi prøver naboerne først, for hvis de er ligeglade, så kan
han jo sagtens få lov at larme.
- Gitte

Fra : Lene

Dato : 26-04-01 07:17

Hej Gitte.

Kasmira gør næsten det samme. Enten gør hun det om aftenen, når man liiige
er faldet i søvn og ellers gør hun det tidligt om morgenen. Hun gør det dog
ikke for at få mad, da hun altid har tørfoder stående fremme. Jeg tror bare,
at hun synes, at det er hyggeligt :- ) Hos os hjælper det som regel ( men
også kun som regel ) at kalde på hende. Så plejer hun at komme ind i
soveværelset og ligger sig under dynen, og så kan alle sove :- ) Ved dog
ikke om det ville hjælpe hos jer, hvis Laban gør det for at få mad....Men
det er vel et forsøg værd :- )

Mange hilsner fra Lene

Fra : Maria Fabæch

Dato : 26-04-01 11:27

Hej Gitte

Jeg synes du skal stoppe med at fodre når du står op. Vi havde også
problemet tidligere, men så begyndte jeg på at jeg først fodrer ca 1 time
efter at jeg er stået op. På den måde bliver det at du vågner ikke synonymt
med mad i skålen. Det virkede her!

KH Maria