MS Windows
briani 27239
To grafikkort under winxp Pro
Fra : Tonni Madsen

Dato : 04-03-04 21:21

Jeg sidder og roder med at montere et ekstra grafikkort i min maskine, men
kan ikke få skidet til at virke.
Jeg får heletiden en fejlkode 10, enheden kan ikke starte.
Efter at have prøvet flere forskellige kort som det sekundære fandt jeg ud
af at hvis jeg ændre first boot device fra AGP til PCI så starter den på den
sekundære skærm, men hopper over på den primære i windows, det er jo helt
fint, men... det berømte men.
Softwaren til mit primære kort (et asus v8440 Geforce4 TI 4400) bliver ikke
aktiveret, det resultere i at fanebladet "Geforce 4 TI 4400" under
"egenskaber for skæm" ikke er der mere, og at jeg ikke kan justere
egenskaberne under spil, brigtness, og lignende.
Altså for at sumere op. Hvorfor kan jeg ikke få det sekundære (PCI) kort til
at starte hvis jeg kører med AGP som "first boot device"
Når jeg jo har konstateret at kortet (eller kortene har prøvet med en del
forskellige, men har pt et S3 virge i) virker fint hvis maskinen får lov til
at boote op med det som den primære.
MB er et Acorp 6a815epd
Nogen forslag???

Tonni Madsen

Fra : ///JJ

Dato : 04-03-04 23:54

"Tonni Madsen" <TonnimadsenFjernmig@privat.dk> wrote in message
> [...]
> forskellige, men har pt et S3 virge i) virker fint hvis maskinen får lov

A) Det er ikke alle kombinationer af grafikkort der virker i et dual-setup.
B) Som jeg læser dit indlæg, mangler der noget i Windows' "Display
Properties - Settings" når du booter med AGP-kortet som primær "display
device"? Kan du se to skærme i "Display Properties - Settings"? Undskyld
hvis jeg skærer det ud i pap, men du skal markere den skærm du vil
konfigurere i det faneblad. Ved ikke om det er det du mener med ~ "at
justere egenskaberne under spil, brigtness m.m."

mvh
///JJ

Fra : Tonni Madsen

Dato : 05-03-04 00:37

Det skal forstås sådan at der jo normalt er et faneblad som omhandler alt
med geforce kortet instilling af ydeevne farvedybte i 3dspil og lignende, og
det faneblad forsvinder hvis jeg setter PCI kortet som det primære i bios.
Hvis jeg sætter AGP som det primære i bios, så er en eneate antydning af det
andet kort at der står under hardware instillinger at kortet ikke kan starte
(kode 10), og jeg kan ikke vælge egenskaber for den anden skærm, eller på
andre måder se at den eksisterer. men det kan jeg sagtens hvis 'PCI er den
primære så er der to skærme under instillinger for skærm, og det er det jeg
ikke kan forstå.
Man kunne måske sige at jeg jo så bare kunne køre med PCI ssom den primære
når det jo tilsyneladende virker, men her er problemet så at alle
instillinger ikke virker i spil, eks. i mohaa er skærmen extremt mørk, og
Brightness instillingen har ingen efekt overhovedet, så det er desvære ikke
så optimalt.
Jeg ved godt at det ikke er alle kort der kan køre sammen, og som skrevet
før har jeg prøvet en del andre kort ogå, og alle laver samme nummer: begge
kan køre med PCI som primær, men ikke starte med AGP som primær.
Og det er det jeg ikke forstår.

Tonni Madsen

Fra : ///JJ

Dato : 05-03-04 02:02

> [...]
begge
> kan køre med PCI som primær, men ikke starte med AGP som primær.

Nu forstår jeg dit problem :)
Umiddelbart har jeg ingen yderligere løsningsforslag, så jeg ønsker dig held
og lykke med at få det til at virke.

mvh
///JJ

Fra : IzNoGoUd

Dato : 05-03-04 09:22

Tonni Madsen skrev:
> Nogen forslag???

JA
tjek din MOBO manual, og se at agp og pci1 deler resourser.
Prøv forskellige pci slot og fjern alle andre kort en de 2 grafikkort!
Prøv gruppen grafikkort

--
best regards IzNoGoUd a.k.a. Claes Nielsen, DK-5700 Svendborg, Denmark.
*

Fra : Tonni Madsen

Dato : 05-03-04 10:03

Jeg har har prøvet forskellige pladser, dog ikke at fjerne andrekort endnu,
men det med de samme resurser forklarer stadig ikke hvorfor det virker hvis
jeg sæter PCI til primær...