MS Windows
briani 27239
"fast ip" i XP
Fra : GiWeo

Dato : 04-03-04 21:05

Hejsa

Jeg har 2 XP maskiner i netvært der skifter IP som det passer dem -
kan man ikke et eller andet sted bestemm en fast lokal IP for disse
maskiner - således at den ene fast hedder fx. 192.168.1.7 og den anden
8 ???

--

Lars Engelhardt
webmaster@linkssiden.dk

Fra : Thorkild Dalsgaard

Dato : 04-03-04 22:22

"GiWeo" skrev
> [...]
> kan man ikke et eller andet sted bestemm en fast lokal IP for disse
> maskiner - således at den ene fast hedder fx. 192.168.1.7 og den anden

Find Settingss | Netværk
åbn den rigtige, f.eks.
Local Area Connection
og i Egenskaber for denne,
vælg egenskaber for TCP IP
og fjern markeringen for
'Obtain an IP address automatically'
og brug 'Use the following IP address'
og skriv ind
192.168.1.254 for den ene PC
og
192.168.1.253 for den anden PC.
Subnet masken kan være
255.255.255.0
Addresserne
192.168.1.254 og 192.168.1.253
er valgt ud fra et gæt på at
den DHCP serveren i routeren kun
uddeler addresser i range 192.168.1.2 til
192.168.1.127.
og dermed vil der ikke komme konflikt med de faste og de dynamiske.

(Default gateway gætter jeg på
bør være routerens IP f.eks.
192.168.1.1
men her er jeg på tynd is)

mvh
Thorkild Dalsgaard

Fra : Martin Schultz

Dato : 05-03-04 08:18

On Thu, 04 Mar 2004 21:05:16 +0100, GiWeo wrote:

> [...]
> kan man ikke et eller andet sted bestemm en fast lokal IP for disse
> maskiner - således at den ene fast hedder fx. 192.168.1.7 og den anden

Prøv at kigge her:

http://www.adsltips.dk/fastip.php

Martin
ADSL og opsætning af Cisco/Zyxel routere.