D-link 514
Fra : Lasse Hagman

Dato : 04-03-04 20:45

Kopi af mail sedt til D-link support
Håber nogen kan hjælpe.....

Jeg har for et par dage siden købt en D-link (Dl 514) med medfølgende kort
til min bærbare pc.Det er installert efter brugerguiden, og det fungerer
sådan set også...Men jeg har haft nogle problemer med det.
Jeg har en 2 mbit adsl forbindelse fra Tdc som har fungeret perfekt i flere
år med min "gamle" switch.
Hastigheden har altid været, faktisk, noget højere end de 2 mbit ned og de
512 kbs op. Efter at have installeret D-linken har jeg nu en betydelig
lavere hastighed, specielt på den bærbare hvor hastigheden nogle gange er
nede på 3-400kbs (den var på et tidspunkt helt nede på 91kbs) Nogle gange
kan jeg heller ikke få kontakt med min mailserver, selv om der er
forbindelse til nettet!! Det kan jo ikke være rigtig??
Jeg mener, det er jo langt fra de 2mbit og op til de 11(eller ihvertfald
4-5) som den skulle kunne klare, så de 2 mbit burde jo ikke være noget
problem. D-linken står ca 10 meter fra pc'en men det hjelper heller ikke om
den står en 1/2 meter fra. Det værste synes jeg er den betydelige nedgang i
hastigheden på mine 2 andre pc'er som er forbundet med kabel.
Den har også et par gange fulstendigt umotiveret kuttet forbindelsen til de
2 som er kabelforbundet, så jeg kun har haft forbindelse til nettet via den
trådløse, hvilket har resulteret i at jeg har vært nødt til at resette
D-linken og geninstallere det hele igen for at få forbindelse til de
stationere pc'er. D-linken er istalleret med den bærbare pc som skal bruge
den trådløse forbindelse som det står i brugsanvisningen,og jeg kører med
personlig firewall på alle pc'erne(Zone alarm) som jeg har prøvet at
deaktivere, uden at det hjalp. Jeg har også formateret harddisken i tilfælde
det har været problemer med den.(Hjalp heller ikke) Jeg kører Windows ME på
den bærbare og Windows 98 se på de andre.
Jeg håber I kan hjælpe med problemet uden at henvise til brugsanvisning
eller netsider, for jeg har prøvet det hele uden at finde en løsning på
problemerne.
Jeg ville blive meget glad for en detalieret beskrivelse af den optimale
opsetning til D-linken.

PS: Er den indebyggede firewall aktiveret i "default" opsetningen eller skal
den aktiveres manuelt??

Venlig hilsen
Lasse

Fra : Jens

Dato : 05-03-04 07:37

"Lasse Hagman" <lazy@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Den har også et par gange fulstendigt umotiveret kuttet forbindelsen til
de
> 2 som er kabelforbundet, så jeg kun har haft forbindelse til nettet via
den

Stil routeren til den rigtige tidszone, og stil uret hvis det kan gøres i
menuen.

Mvh Jens