MS Windows
briani 27239
logoff script
Fra : Bent Larsen

Dato : 04-03-04 19:58

Sidder med et NT netværksmiljø (+ 400 brugere) og vil gerne kunne sikre mig
at ALLE brugere har været i en bestemt web-applikation på intranettet inden
det bliver muligt for dem at lukke computeren ned (ved fyraften)

hvordan gøres dette ?

Fra : ///JJ

Dato : 04-03-04 23:58

"Bent Larsen" <snipermode@mail.dk> wrote in message
> [...]
inden
> det bliver muligt for dem at lukke computeren ned (ved fyraften)

Jeg siger ikke, at det ikke kan lade sig gøre, men jeg har aldrig hørt om en
sådan løsning........
Jeg har dog et løsningsforslag: Umiddelbart må det være noget med at
shutdown og reboot er disabled i registry, men ændres af din applikation når
man har været inde på intranet-siden. Det må kræve noget software (evt.
selv-lavet) at monitorere registry'et, og advisere brugeren om at nedluk
først er mulig efter besøget på intranettet, hvis de forsøger inden....

Omend de slemme brugere, jo sikkert bare vil bruge power-off knappen......
:-?

mvh
///JJ