Tele dk Pro acces
Fra : Maybe

Dato : 04-03-04 17:55

Hejsa er der en der kender password til teledanmarks proacces eller
ved hvor man kan finde dem.

Jeg har kun dem som mulig leverandør (der hvor routeren står) og vil
simpelthen have knækket adgangen til routeren.

Brian

Fra : Ukendt

Dato : 04-03-04 18:49

Maybe wrote:
> [...]
> Jeg har kun dem som mulig leverandør (der hvor routeren står) og vil
> simpelthen have knækket adgangen til routeren.

Hvis det er en Speedstream 5781, så er det en Ethernet-Ethernet router,
og så kan man bare indstille sin IP-adresse til den, der står i
papirerne at routeren har på WAN-siden, og gateway til samme minus 1 fra
det sidste tal. Eksempelvis 194.89.241.33 og gateway 194.89.241.32 .

Routeren kan man lægge i dens papkasse og glemme alt om den.

Man bør dog nok læse op på sikkerhed, og lukke evt. services som man
mistænker for at have sikkerhedshuller.

Fra : Niels Callesøe

Dato : 04-03-04 19:26

Maybe wrote in <news:imne40997isd5sthhaatkrks6jfv449cil@4ax.com>:

> Hejsa er der en der kender password til teledanmarks proacces
> eller ved hvor man kan finde dem.

Køb dog din egen router? Det er blevet temmeligt billigt, det er
lettere og så risikerer du ikke at få en regning for en omkonfiguration
af din router hvis det bliver opdaget at du har pillet i den.

--
Niels Callesøe - dk pfy @work

Learn Postfix; live Postfix; love Postfix.

Fra : Ronni Heuckendorff H~

Dato : 05-03-04 21:53

On 04 Mar 2004 18:26:08 GMT, "Niels Callesøe" <pfy@nntp.dk> wrote:

>Køb dog din egen router? Det er blevet temmeligt billigt, det er
>lettere og så risikerer du ikke at få en regning for en omkonfiguration
>af din router hvis det bliver opdaget at du har pillet i den.

Men kan en hvilken som helst router sættes op til P@ ? Har prøvet med
en D-link 604 uden held..

I fald dette ville være muligt, hvordan gør man så, mere nøjagtigt?

R.
--
"I never found a companion that was so companionable as solitude"
- Henry David Thoreau

Fra : Niels Callesøe

Dato : 05-03-04 21:41

Ronni Heuckendorff Hansen wrote in

> Men kan en hvilken som helst router sættes op til P@ ? Har prøvet
> med en D-link 604 uden held..
>
> I fald dette ville være muligt, hvordan gør man så, mere
> nøjagtigt?

Jeg kender ikke 604, men enhver router kan kan route mellem to
ethernet-interfaces burde vel kunne bruges. Generelt kan man sige at
det man skal bruge er oprettelsesbrevet ("oplysninger vedrørende
internetforbindelse") fra TDC og routerens manual, så er man godt
kørende.

Fra : Knud Aagaard

Dato : 06-03-04 13:46

Hej
On Fri, 05 Mar 2004 21:53:03 +0100, Ronni Heuckendorff Hansen
<ronni@_spam_cowsinspace.dk> wrote:

>Men kan en hvilken som helst router sættes op til P@ ? Har prøvet med
>en D-link 604 uden held..
Ovenstående har jeg brugt i det sidste års tid.

http://support.dlink.com/products/view.asp?productid=DI%2D604#

--
Hilsen fra Knud Aagaard
http://knudaagaard.dk/

Fra : Ronni Heuckendorff H~

Dato : 06-03-04 22:22

On Sat, 06 Mar 2004 13:45:47 +0100, Knud Aagaard <knud@knudaagaard.dk>
wrote:

>http://support.dlink.com/products/view.asp?productid=DI%2D604#

Tak for linket, omend jeg ikke rigtigt finder mit svar der..

Jeg bruger selv en 604 herhjemme, med min Tele2 linie, men har i lang
tid forsøgt at få opsat en vens P@ med samme, men uden held. Det
lykkes mig ganske enkelt ikke at få det til at virke. Jeg har prøvet
at angive en statisk ip, og indtaste de oplysninger jeg kunne finde,
men det virker ikke.

Kunne man eventuelt lokke en guide, eller bare lidt hints ud af dig?

R.
--
Krashnij karandasch i bilaja kniga.
Gedji tjårnaja koska Murka?

Fra : Jens

Dato : 06-03-04 23:48

"Ronni Heuckendorff Hansen" <ronni@_spam_cowsinspace.dk> skrev i en
meddelelse

> Kunne man eventuelt lokke en guide, eller bare lidt hints ud af dig?

Giv di604 "wan" macadressen fra den oprindelige router på wansiden, det
burde være nok.

Mvh Jens

Fra : Niels Callesøe

Dato : 07-03-04 01:57

Jens wrote:

> Giv di604 "wan" macadressen fra den oprindelige router på
> wansiden, det burde være nok.

Det burde ikke have nogen effekt overhovedet.

Det handler om at route trafikken korrekt fra WAN til LAN. Som sagt er
det ikke til at svare godt på uden at kende routeren, men det handler
kort fortalt om at konfigurere WAN interfacet med den tildelte IP-
addresse og subnet (1.2.3.4/255.255.255.252), og den tildelte gateway.

--
Niels Callesøe - dk pfy
Bogus virus warnings are spam. Reject them using Postfix:

Fra : Jens

Dato : 08-03-04 08:06

"Niels Callesøe" <pfy@nntp.dk> skrev i en meddelelse

> Det burde ikke have nogen effekt overhovedet.

Det har det nu i ret mange tilfælde, udbyderens dhcp har fået at vide at
brugeren må få 1 ip, den skal eneten releases, eller den nye router skalhave
samme mac som den gamle, så opdager dhcpèn ikke at der er skiftet, ellers
får den nye først en ip ved udløb af den gamles leasetime.

> [...]
> kort fortalt om at konfigurere WAN interfacet med den tildelte IP-
> addresse og subnet (1.2.3.4/255.255.255.252), og den tildelte gateway.

Hvad giver dig den idè at den er fast tildelt ?
Ligger det bare i proacces ?

Mvh Jens

Fra : Hans

Dato : 08-03-04 10:09

"Jens" <mkg@jellingnet.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad giver dig den idè at den er fast tildelt ?
> Ligger det bare i proacces ?

Det er en bridged løsning, så ja.

/ Hans

Fra : Brian R. Jensen

Dato : 08-03-04 10:45

> [...]
> samme mac som den gamle, så opdager dhcpèn ikke at der er skiftet, ellers
> får den nye først en ip ved udløb af den gamles leasetime.

Ikke ProAccess

> Hvad giver dig den idè at den er fast tildelt ?
> Ligger det bare i proacces ?

Ja

/Brian

Fra : Jens

Dato : 08-03-04 18:31

http://www.myip.dk så ?

Mvh Jens

Fra : Brian R. Jensen

Dato : 08-03-04 19:47

> http://www.myip.dk så ?
>
> Mvh Jens

Øhh, er det mig du svarer?

Hvis ja, så forstår jeg ikke hvad du mener

/Brian

Fra : Jens

Dato : 08-03-04 23:35

"Brian R. Jensen" <brjensen@mail.tele.dk> skrev i en

> Øhh, er det mig du svarer?

Njaej

> Hvis ja, så forstår jeg ikke hvad du mener

Blot en anden metode til at finde de oplysninger der skal bruges for at
skifte routeren ud.

Mvh Jens

Fra : Brian R. Jensen

Dato : 09-03-04 07:39

> "Brian R. Jensen" <brjensen@mail.tele.dk> skrev i en

> Njaej

Du burde arbejde med din citatteknik

> Blot en anden metode til at finde de oplysninger der skal bruges for at
> skifte routeren ud.

Ikke helt, det forudsætter at du kender til opbygningen af ProAccess
(BredbåndProfessionel), du får jo hverken oplyst dit subnet eller din
gateway.

/Brian

Fra : Jens

Dato : 11-03-04 00:06

"Brian R. Jensen" <brjensen@mail.tele.dk> skrev i en

> Du burde arbejde med din citatteknik

Jeg mener ellers den er udemærket som den er ?

> Ikke helt, det forudsætter at du kender til opbygningen af ProAccess
> (BredbåndProfessionel), du får jo hverken oplyst dit subnet eller din
> gateway.

Umuligt er det jo ikke.........

Mvh Jens

Fra : Hans

Dato : 07-03-04 08:41

"Ronni Heuckendorff Hansen" <ronni@_spam_cowsinspace.dk> skrev i en
meddelelse news:d3gk409c3p18oka3ntrodcipu1vbj4s80v@4ax.com...

> [...]
> men det virker ikke.
>
> Kunne man eventuelt lokke en guide, eller bare lidt hints ud af dig?

Det skulle vel aldrig være fordi hans linie kører ATM? Prøv og kig på
ADSL-modemet, og se hvilke lamper som lyser. Hvis ATM lampen lyser er det
klart i ikke kan få D-Link routeren til at virke, da den kun kan køre
Ethernet.

/ Hans

Fra : Henning

Dato : 04-03-04 20:39

On Thu, 04 Mar 2004 17:54:33 +0100, Maybe <no@thanks.dk> wrote:

>Hejsa er der en der kender password til teledanmarks proacces eller
>ved hvor man kan finde dem.

Serienummeret

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Martin Rise Christen~

Dato : 04-03-04 21:39

"Henning" <nomail@all.invalid> skrev i en meddelelse

> Serienummeret

Jeg mener det var noget med en seriel opkobling til routeren, reset i 2
sekunder -> emergency mode på routeren og så bruge serienummeret som
adgangskode - og så skynde sig at lave det om til noget man kan huske. (hele
opskriften kan findes på speedstream's hjemmeside - eller var de efficient?)

Men jeg tror at det er billgere, sjovere og bedre idag at anskaffe sin egen
router, evt. en router/firewall kombination. f. eks. Zywall 10, WatchGuard
V10 eller noget andet soho udstyr.

Mvh,

Martin Rise Christensen

Fra : kiertzner