fra alm router til trådløs
Fra : R.K

Dato : 04-03-04 17:50

....kan jeg sætte en evt. ny trådløs router til en ledig port i min alm.
router, således at jeg kun kører med trådløst netværk til min bærbar,og
beholder mine kabler til mine andre pcere?

RK

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 04-03-04 20:37

"R.K" <keldo@hotmails.com> wrote:

>...kan jeg sætte en evt. ny trådløs router til en ledig port i min alm.
>router, således at jeg kun kører med trådløst netværk til min bærbar,og
>beholder mine kabler til mine andre pcere?

Det kan du godt - Men jeg vil anbefale at udskifte den 'gamle' med den nye trådløse...

<mlr>

Fra : Jørgen Linde Sørense~

Dato : 05-03-04 18:36

Michael Rasmussen <mic@NO_SPAMdou.dk> skrev i indlægget
<q71f40134fcrhohihk38fem54cgi055s4u@4ax.com>:

>Det kan du godt - Men jeg vil anbefale at udskifte den 'gamle' med den nye trådløse...

Hvorfor egentlig det (jeg har ikke meget forstand på det)?
Jørgen Linde Sørensen
(den anførte mail-adresse er gyldig - - -
- - - i hvert fald da dette indlæg blev postet

Fra : Henning

Dato : 04-03-04 20:38

On Thu, 4 Mar 2004 17:49:53 +0100, "R.K" <keldo@hotmails.com> wrote:

>...kan jeg sætte en evt. ny trådløs router til en ledig port i min alm.
>router, således at jeg kun kører med trådløst netværk til min bærbar,og
>beholder mine kabler til mine andre pcere?

Ja, men du skal have en router, der understøtter Bridging. Alternativt
kan du købe et dumt accespoint.

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 04-03-04 20:42

"R.K" <keldo@hotmails.com> wrote in message
> ...kan jeg sætte en evt. ny trådløs router til en ledig port i min alm.
> router, således at jeg kun kører med trådløst netværk til min bærbar,og
> beholder mine kabler til mine andre pcere?

Det kan du sagtens... Ofte fås en trådløs router, med 4 LAN porte til samme
pris som et AP uden noget...

Og så du deaktivere DHCP serveren i det nye AP med router, sætte et krydset
kabel mellem AP´es LAN port til den anden router... Så vil AP, bare køre
uden routeren. (altså ikke noget kabel i WAN porten, kun LAN.)

Det er dog ikke nogen god ide, at sætte 2 routere efter hinanden.

Fra : Jens

Dato : 05-03-04 07:41

> Det er dog ikke nogen god ide, at sætte 2 routere efter hinanden.

Hvorfor ikke ?

Mvh Jens

Fra : Carsten Keller

Dato : 05-03-04 12:49

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> wrote in message
> Det er dog ikke nogen god ide, at sætte 2 routere efter hinanden.

Om der er en router fra eller til mellem en pc og diverse hosts ude i verden
er vel lige meget. Det kan blive lidt langhåret at konfigurere/fejlsøge, men
ellers er der vel ikke noget i vejen...

Keller